Lidl otwiera nowy sklep. Kurza stopa, jaki asortyment
Sieć Lidl zdecydowała się na uruchomienie nowego formatu sklepów. Będzie to pierwsza tego typu placówka.

Lidla kojarzymy przede wszystkim jako sklep spożywczy, czyli oferujący jedzenie i napoje. Co prawda znajdziemy w nim też wiele innych rzeczy, jak drogerie, a czasami nawet i ciuchy, ale to sprzedaż pożywienia jest głównym biznesem sieci. Pomimo tego Lidl otwiera nowy format sklepów, w których jedzenia nie będzie — donoszą Wiadomości Handlowe.
Lidl otwiera nowy format sklepów
Nowy sklep powstał w niemieckim Lottstetten, przy granicy ze Szwajcarią. Jest to pierwsza placówka Lidl z kategorii non-food. Oznacza to, że nie będzie w niej sprzedawana żywność. Zamiast tego sklep ma oferować produkty z kategorii Home & Living, czyli być konkurencją dla takich sieci, jak IKEA czy Jysk.



W tym sklepie Lidl skupia się na sprzedaży marek własnych, w tym: Crivit, Esmara, Livarno, Lupilu, Parkside oraz Silvercrest. To między innymi elektronika, narzędzia, małe AGD, zabawki, artykuły dziecięce, sprzęt sportowy, tekstylia i akcesoria domowe.
Co ciekawe, nie jest to pierwsza tego typu próba Lidla. Już wcześniej, na Węgrzech, sieć otworzyła sklep pod marką Parkside. Ten został uruchomiony pilotażowo i na razie jest jedyną tego typu placówką, ale podobno spotkał się z dużym zainteresowaniem, więc nie można wykluczyć kolejnych tego typu prób. Dla wielu sklepów inwestowanie w marki własne stało się niezwykle ważne, a przede wszystkim dochodowe.