Rynek smartfonów skurczył się w 1Q2022. Kto sprzedał najwięcej?
Canalys podał pierwsze, szacunkowe dane na temat globalnego rynku smartfonów w pierwszym kwartale 2022 roku. Ten skurczył się o 11% z powodu niekorzystnych warunków gospodarczych oraz sezonowego spadku popytu.

W pierwszych trzech miesiącach tego roku na światowe rynki trafiło o 11% mniej smartfonów niż w podobnym okresie wcześniej. Sytuacja, która to spowodowała, nie zaszkodziła jednak w równym stopniu wszystkim. Liderem rynku okazał się Samsung, co raczej nie powinno nikogo dziwić, który zwiększył swój udział w globalnym rynku z 22% w 1Q2021 do 24% w minionym kwartale. Wiceliderem okazała się firma Apple z udziałem na poziomie 18% (15% rok wcześniej), natomiast podium zamyka Xiaomi, odpowiadając za 13% światowych dostaw smartfonów (14% w 1Q2021). Firmy tuż za podium to Oppo (10%, razem z OnePlusem) oraz Vivo (8%).
Zobacz: Samsung Galaxy S22 Ultra 5G – najlepszy smartfon dla mnie (test)
Zobacz: Plus odsłania karty. Znamy szczegóły dostępności iPhone'a

![Monitor VIEWSONIC VA2708-2K-HD 27" 2560x1440px IPS 100Hz 1 ms [MPRT]](https://www.mediaexpert.pl/media/cache/resolve/gallery_xml/images/69/6999390/Monitor-VIEWSONIC-VA2708-2K-HD-przod.jpg)

Sprzedawca | Udział w rynku w 1Q2021 | Udział w rynku w 1Q2022 |
Samsung | 22% | 24% |
Apple | 15% | 18% |
Xiaomi | 14% | 13% |
Oppo | 11% | 10% |
Vivo | 10% | 8% |
Inni | 28% | 27% |
Globalny rynek smartfonów został powstrzymany przez niespokojne środowisko biznesowe w pierwszym kwartale. Rynki odnotowały wzrost liczby przypadków COVID-19 z powodu wariantu Omicron, chociaż minimalne hospitalizacje i wysokie wskaźniki szczepień pomogły szybko znormalizować aktywność konsumentów. Sprzedawcy stoją w obliczu poważnej niepewności ze względu na wojnę rosyjsko-ukraińską, ciągłe blokady Chin i zagrożenie inflacją. Wszystko to przyczyniło się do tradycyjnie powolnego popytu sezonowego. Dostawcy muszą przygotować się do szybkiego reagowania na pojawiające się szanse i zagrożenia, koncentrując się na swoich długoterminowych planach strategicznych. Dobrą wiadomością jest to, że bolesne niedobory komponentów mogą poprawić się wcześniej niż oczekiwano, co z pewnością pomoże złagodzić presję kosztową.
– powiedziała Nicole Peng, wiceprezes Canalys ds. mobilności