Nokia króluje w Indiach
W Indiach w ciągu roku (do marca) sprzedano telefony komórkowe za około 2 mld dolarów.
W Indiach w ciągu roku (do marca) sprzedano telefony komórkowe za około 2 mld dolarów.
Wzrost w kolejnym roku będzie niemały - co miesiąc w Indiach ma przybywać 1,59 mln nowych abonentów telefonii komórkowej.
Obecnie sieci w Indiach mają 55,38 mln abonentów. Dominującym dostawcą sprzętu na tamtejszym rynku jest Nokia, kontrolująca około 55% lokalnego rynku terminali.
Rynek jest podzielony między użytkowników technologii GSM oraz CDMA. Tych pierwszych jest jednak znacznie więcej. Wysokość zeszłorocznej sprzedaży w 84% była wygenerowana przez modele GSM. W przypadku segmentu GSM dominującym dostawcą była fińska Nokia (62,3%) oraz koreański Samsung (11,3%).
Telefony działające w technologii CDMA to w Indiach w przeważającej części modele LG (59,1%) a za nimi Nokie (17,6%).
W marcu 2006 roku liczba abonentów komórkowych w Indiach ma przekroczyć barierę 70 mln. Obecnie w tym azjatyckim kraju mieszka ponad 1,08 mld ludzi.