Europejczycy coraz częściej kupują w sieci

Jak wynika z raportu Europejskiego Stowarzyszenia Reklamy Interaktywnej za 2006 rok, 45% Internautów w Europie korzysta z sieci każdego dnia i spędza tam średnio prawie 11,5 godziny tygodniowo. To o godzinę dłużej niż 12 miesięcy wcześniej.

Redakcja Telepolis
1
Udostępnij na fb
Udostępnij na X
Europejczycy coraz częściej kupują w sieci

Jak wynika z raportu Europejskiego Stowarzyszenia Reklamy Interaktywnej za 2006 rok, 45% Internautów w Europie korzysta z sieci każdego dnia i spędza tam średnio prawie 11,5 godziny tygodniowo. To o godzinę dłużej niż 12 miesięcy wcześniej.

78% tych, którzy codziennie buszują w sieci, robi także zakupy w sklepach internetowych. Sprzedaż online stanowiła w 2005 roku 2% całkowitej wartości sprzedaży na rynku europejskim, do 2009 roku udział ten ma wzrosnąć do 8%.

Najczęściej zakupy robią Brytyjczycy, jednak wartościowo najwięcej w Internecie wydają Norwegowie. Na samym końcu wśród badanych krajów znalazła się Hiszpania, której mieszkańcy kupują i wydają w sieci najmniej. Najbardziej oszczędni okazali się Niemcy, którzy kupują dużo produktów, jednak o stosunkowo niższej cenie - aż 50% niemieckich Internautów przynajmniej raz w miesiącu porównuje ceny. Pod tym względem przodują Duńczycy (54%).

Dalsza część tekstu pod wideo