Tego numeru nie wykręcaj. Chcą przejąć twoje konto bankowe
Przestępcy uaktywnili się na nowo. Po raz kolejny podszywają się pod serwis gov.pl. Tym razem wysyłają do nas powiadomienie o nowym logowaniu. Ale chodzi im o to, abyśmy wykręcili pewien numer i dali się namówić na instalację oprogramowania.
To nie pierwszy raz, kiedy oszuści za pośrednictwem poczty elektronicznej rozsyłają do nas fałszywe e-maile, których wygląd i treść sugeruje, że nadawcą jest serwis gov.pl. Logo instytucji rządowej to doskonała przykrywka dla tego typu działań. I o ile już wcześniej, mieliśmy do czynienia z przypadkami wyłudzeń danych i numerów kart płatniczych za pomocą fałszywych maili, to teraz w wiadomości dostajemy numer telefonu, na który należy zadzwonić.
Oszuści rozsyłają nam powiadomienia różnej treści
Oszuści rozsyłają wiadomości w kilku różnych wariantach:
- informacje o oficjalnym powiadomieniu elektronicznym od http://gov.pl,
- o nowej aktywności w serwisie http://gov.pl,
- lub o utworzeniu nowej sesji na urządzeniu mobilnym.
Wszystkie te wiadomości łączy jedno - zachęcają one do kontaktu telefonicznego pod wskazany numer. Nie dajcie się zwieść - to pułapka. W momencie, kiedy wykonamy połączenie, przestępcy będą dwoić się i troić w namawianiu nas do tego, abyśmy zainstalowali oprogramowanie na naszym urządzeniu. Jeśli to zrobimy, to dostaną oni dostęp do naszych wszystkich danych bankowości elektronicznej. A stąd już łatwa droga do wykonywania różnego rodzaju przelewów nieautoryzowanych. Konta przestępców się zapełnią, a my stracimy nasze oszczędności.
Jak postąpić w takim wypadku?
Nie odpowiadać na maile, nie klikać linków i nie dzwonić pod podany numer. Wyrzucić wiadomość do spamu.