Ekosystem Huawei HMS jeszcze w tym roku będzie gotowy, by zastąpić usługi Google
Jeszcze przed końcem roku Huawei będzie gotowy, by w pełni uruchomić swój własny ekosystem usług i aplikacji HMS. Chiński producent opracował już zamienniki map czy systemu płatności.

Huawei intensywnie pracuje nad swoim ekosystemem HMS (Huawei Mobile Services) i jest to efekt odcięcia producenta i jego urządzeń od usług Google (GMS). Amerykańskie restrykcje wobec Huaweia sprawiły, że wszystkie nowe smartfony tego producenta pozbawione są kluczowych aplikacji Google’a, ze Sklepem Play na czele. Brak GMS oznacza także, że aplikacje zainstalowane z plików APK mogą nie działać w pełni, bo korzystają na przykład z Map Google’a lub innych usług amerykańskiego giganta.
Zobacz: Zniżki i vouchery 50 zł na zakupy za pobranie aplikacji z Huawei AppGallery
Zobacz: Usługi mobilne Huaweia mają już ponad 100 mln użytkowników poza Chinami



Szef Huawei i marki HONOR w Indiach - Charles Peng – w wypowiedzi dla Economic Times zdradził, że jeszcze w grudniu usługi HMS zaistnieją jako pełna alternatywa dla ekosystemu Google’a. Przed końcem roku chiński producent uruchomi własne kluczowe aplikacje, w tym służące do nawigacji i płatności, a także komunikator czy platformę gamingową. Mają to być odpowiedniki najważniejszych rozwiązań Google’a i powiązanych z nim firm.
Zobacz: Asystent Huawei konkurencją dla Google'a. Można już pobrać wersję beta
Zobacz: Huawei zainwestuje miliard USD, by przyciągnąć deweloperów do swojego sklepu AppGallery
Poza podstawowymi usługami w HMS producent stara się, by 150 najpopularniejszych aplikacji z Google Play było dostępnych w jego własnym sklepie AppGallery. W sumie jest tam już kilkadziesiąt tysięcy aplikacji, które w dużej części są wyselekcjonowanymi programami, spełniającymi najważniejsze potrzeby użytkowników. Według zapewnień Penga, nabywcy smartfonów Huawei czy HONOR nawet nie dostrzegą różnicy między HMS a GMS.
Huawei z powodzeniem sprzedaje smartfony bazującego na jego własnym ekosystemie w Chinach, gdzie usługi Google są praktycznie niedostępne. Teraz jednak producenta czeka trudniejsze zadanie – przekonanie nabywców na światowych rynkach, że życie bez Google’a jest możliwe.