"Nastąpiła próba włamania na konto". Instytucja ostrzega Polaków
Bankowy Fundusz Gwarancyjny wystosował apel do swoich klientów: "Oszuści podszywają się telefonicznie pod naszych przedstawicieli".

BFG przekazał, że od swoich klientów otrzymuje w ostatnim czasie sporo informacji na temat uporczywych telefonów. Wszystkie rozmowy są wykonywane przez osoby podszywające się pod pracowników instytucji. Fundusz podkreśla stanowczo i wyraźnie, że jego pracownicy nigdy nie dzwonią do osób, które składały depozyty. A już tym bardziej nie proszą o żadne podawanie haseł oraz danych.
Fundusz ostrzega
Fundusz to instytucja gwarantująca bezpieczeństwo depozytów w bankach i SKOK-ach do równowartości 100 tysięcy euro.



BGF informuje, że pracownicy Funduszu nigdy nie domagają się od deponentów o podanie danych takich, jak: hasło do rachunku bankowego, kodów PIN ani żadnych innych informacji na temat swoich klientów. Pracownicy firmy nigdy też nie zwracają się z prośbą o dokonanie przelewu, ani wypłat gotówki z konta.
Prosimy o zachowanie szczególnej ostrożności i czujności w sytuacjach, gdy ktoś dzwoniący podaje się za pracownika Bankowego Funduszu Gwarancyjnego (...) twierdząc, że nastąpiła próba włamania na konto bankowe lub jakaś inna nietypowa sytuacja.
W razie otrzymania takiego telefonu, należy niezwłocznie skontaktować się ze swoim bankiem w celu zweryfikowania otrzymanych informacji. Każdy klient ma prawo do bezpłatnej weryfikacji czy kontaktował się z nim prawdziwy pracownik banku. Wystarczy skorzystać z infolinii: 800 569 341. Działa ona od poniedziałku do piątku w godzinach od 8:00 do 16:00.