DAJ CYNK

Santander Bank Polska – pilny komunikat dla klientów

Dominik Krawczyk

Bezpieczeństwo

Santander Bank Polska – pilny komunikat dla klientów

Klienci Santander Banku powinni mieć się na baczności. CSIRT KNF alarmuje, że ktoś podszywa się pod instytucję, by wyłudzać loginy i hasła. 

Dalsza część tekstu pod wideo
 

Fałszywe reklamy w mediach społecznościowych, prowadzące do równie fałszywych stron bankowych, to niezbyt oryginalna, ale bezapelacyjnie skuteczna metoda phishingu. Dlatego przestrzegać po prostu trzeba. Tym razem alarm obejmuje klientów Santander Banku Polska.

CSIRT KNF przestrzega, że ktoś sklonował witrynę tej właśnie instytucji i kusząc rzekomym bonusem w kwocie 1000 zł, zachęca do zalogowania na sfabrykowanej stronie. Co za tym idzie, kradnie dane.

Zauważmy, zastosowana sztuczka może być tym bardziej myląca, że sam Santander Bank również ma w tej chwili promocję, w ramach której pozwala na zdobycie dodatkowych środków. Wprawdzie nie 1000, lecz 400 zł, ale jednak.

Niemniej tego rodzaju kampanie nie wyglądają tak, że wystarczy się zalogować i po sprawie. Bank chce skłonić klientów do zwiększonej aktywności, więc premia dotyczy jedynie kont nowych i do tego spełniających konkretne warunki operacyjne, np. limit płatności bezgotówkowych.

Oczywiście chyba nie trzeba dodawać, by nie dać się przestępcom nabić w butelkę, a w razie czego skontaktować z infolinią banku i błyskawicznie zmienić hasło dostępowe. 

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło zdjęć: Shutterstock / Czajnikolandia

Źródło tekstu: CSIRT KNF, oprac. własne