Toshiba wychodzi z Japonii

Toshiba poinformowała, że jeszcze w tym roku wycofa się z rynku Japońskiego, a produkcję swoich telefonów przeniesie na rynki, na których koszt siły roboczej jest wyraźnie niższy. Taka decyzja została podjęta głównie z powodu aktualnej sytuacji ekonomicznej, która spowodowała znaczny spadek popytu na telefony tej firmy.

Redakcja Telepolis
14
Udostępnij na fb
Udostępnij na X
Toshiba wychodzi z Japonii

Toshiba poinformowała, że jeszcze w tym roku wycofa się z rynku Japońskiego, a produkcję swoich telefonów przeniesie na rynki, na których koszt siły roboczej jest wyraźnie niższy. Taka decyzja została podjęta głównie z powodu aktualnej sytuacji ekonomicznej, która spowodowała znaczny spadek popytu na telefony tej firmy.

Dział komórkowy Toshiby odnotował w ubiegłym roku podatkowym (zakończonym 31. marca) przychody ze sprzedaży telefonów prawie o połowę niższe, niż w poprzednim okresie. Oznacza to wpływy na poziomie zaledwie 1,5 mld dolarów. Doprowadziło to do sytuacji, w której firma zdecydowała o rezygnacji z działalności mobilnej w swoim kraju. Nastąpi to w październiku.

W ubiegłym roku podatkowym telefony Toshiba znalazły zaledwie 3 mln klientów, czyli o połowę mniej, niż w okresie wcześniejszym. Jednak zdecydowana większość z nich została sprzedana właśnie w Kraju Kwitnącej Wiśni.

Rezygnacja z produkcji telefonów w Japonii nie oznacza całkowitego zaprzestania działalności w tym segmencie rynku. Telefony tego producenta wciąż będą wytwarzane, jednak będzie to miało miejsce w mieście Hangzhou, znajdującym się na wschodzie Chin. Planowane jest również powierzenie części produkcji firmom zewnętrznym.

Warto zauważyć, że zmiany w modelu działania firmy nie będą się wiązać ze zwolnieniami. Dotychczasowi pracownicy zachowają swoje etaty, jednak zostaną przydzieleni do innych zadań.

Mijający rok podatkowy był najgorszy w historii firmy, która po raz pierwszy od siedmiu lat odnotowała stratę netto (ok. 3,65 mld dolarów straty w porównaniu do około 1,35 mld dolarów zysków za okres wcześniejszy). Dział komórkowy to jedynie 3% całkowitej działalności Toshiby.

Dalsza część tekstu pod wideo