Wiadomości
Hakerzy coraz częściej patrzą w kierunku płatności mobilnych
Usługi mobilne są dynamicznie rozwijane między innymi przez branżę bankową, gdzie z powodzeniem konkurują z tradycyjną bankowością. Trzeba jednak pamiętać, że płatności mobilne też są narażone na działania cyberprzestępców.
5
Udostępnij na fb
Udostępnij na X

ponad 9,3 mln użytkowników
Podążając za wygodą, pamiętajmy o bezpieczeństwie
FinTech
Każdego dnia sektor finansowy jest celem cyberataków. Z naszych danych wynika, że aż 36% z nich skutkuje utratą danych
Luki w aplikacjach, smartfonach i systemach POS (np. terminalach w placówce) umożliwiają hakerom wejście na konta poszczególnych klientów, a nawet do całej systemów finansowych. Zagraża to prywatnym danym i otwiera drogę do oszustw finansowych, gdyż cyberprzestępcy są coraz bardziej wyspecjalizowani i potrafią omijać systemy wykrywania nadużyć.
Sztuczna inteligencja na straży bezpieczeństwa
Działania instytucji finansowych mają kluczowe znaczenie dla bezpieczeństwa bankowości mobilnej, chociaż wiele zależy też od samych użytkowników. Trzeba pamiętać, że cyberprzestępcy mogą naruszyć proces płatności za pomocą wielu kanałów: strony www sprzedawcy, systemu POS, banku przetwarzającego transakcję, ale też smartfona użytkownika. Mimo nowych, bardziej zaawansowanych zagrożeń, nadal najskuteczniejsze i najbardziej dochodowe są socjotechniki takie jak np. phishing. Hakerzy wciąż wykorzystują ludzką nieświadomość jako najsłabszy element, dlatego bardzo istotna jest edukacja i uświadamianie klientów oraz pracowników banków w kwestii zagrożeń
Zobacz:
Zobacz: