Google potrzebuje 60 lat na to, co Samsung osiąga w ciągu roku
Chociaż telefony Google Pixel nigdy nie miały być bezpośrednią konkurencją dla Samsunga, to różnica w sprzedaży jest wręcz kolosalna.

Od 2016 roku Google sprzedaje własne telefony pod marką Pixel (wcześniej były to Nexusy). Trudno traktować je jako bezpośrednia konkurencja dla Samsunga, Xiaomi czy Oppo, ale faktem jest, że rywalizują na tym samym rynku, więc wszelkie porównania mają sens. A te nie wypadają najlepiej dla Google'a.
Google kilkadziesiąt lat w plecy
Z danych IDC wynika, że od 2016 roku Google sprzedał około 27,6 mln smartfonów z rodziny Pixel. To zaledwie 1/10 tego, co Samsung sprzedaje w ciągu roku. Prosta matematyka pokazuje, że Google potrzebuje aż 60 lat, aby sprzedać tyle smartfonów, co koreańska marka sprzedaje w zaledwie 12 miesięcy. Jak już mówiłem, trudno traktować Pixele jako bezpośrednią konkurencję dla serii Galaxy, ale jednak porównanie jest dla Amerykanów druzgocące.



Since Google launched Pixel phones in 2016, it's sold 27.6 million units. That's 1/10 of Samsung's 2021 sales. In other words, Google would need 60 years to sell as many phones as Samsung sells in one.
— Vlad Savov (@vladsavov) October 4, 2022
Data: IDC
Czy to wina samego Google'a? Częściowo na pewno. O ile pierwsze trzy generacje telefonów z serii Pixel zostały ciepło przyjęte, tak kolejne nie są już tak chwalone. Z drugiej strony Amerykanie nie mają wielkiego wyboru. Rynek Androida jest mocno zdominowany przez azjatycki producentów, a przede wszystkim Chiny, więc Google pozostaje jedynym, liczącym się producentem ze Stanów. Poza tym seria Pixel pełni też częściowo rolę wizerunkową. Nie zmienia to faktu, że sprzedaje się po prostu słabo.
Tymczasem już jutro odbędzie się prezentacja nowych modeli Google Pixel 7 oraz Google Pixel 7 Pro.