DAJ CYNK

USA: już 75% zysków branży muzycznej pochodzi ze strumieniowania

Michał Świech

Prawo, finanse, statystyki

Bezpowrotnie odeszły czasy, kiedy ludzie kolejkami ustawiali się po płyty do sklepów czy na targach. Teraz o być albo nie być w branży decyduje popularność w serwisach służących do strumieniowania muzyki.

Szczegółowych danych dostarcza nam raport Amerykańskiego Zrzeszenia Wydawców Muzyki RIAA (Recording Industry Association of America). Zgodnie z nim aż 75% zysków pochodzi ze strumieniowania muzyki. Chodzi m.in. o o takie serwisy jak Tidal, Spotify czy Apple Music. Drugie miejsce zajmują zakupy w sklepach wirtualnych (12%), natomiast tylko 10% to fizyczny zakup płyt. Rynek zmierza powoli do tego by ten sektor rynku był zarezerwowany właściwie tylko dla kolekcjonerów. Natomiast za 3% zysków odpowiadają tantiemy.

Za skokowy wzrost zysków ze strumieniowania odpowiadają użytkownicy wykupujący płatne subskrypcje. Niewielkie wzrosty zanotowano też z segmentu posiłkującego się reklamami,  na znaczeniu straciły najbardziej (chociaż w liczbach bezwzględnych i one urosły) zyski z usług radiowych. Obecnie amerykański rynek muzyczny jest warty 4,6 miliarda dolarów, natomiast strumieniowanie odpowiada za 3,4 miliarda zysków.

Rośnie konkurencja dla Apple Music. Spotify partnerem Samsunga

 

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: RIAA, venture beat, wł