Bezpowrotnie odeszły czasy, kiedy ludzie kolejkami ustawiali się po płyty do sklepów czy na targach. Teraz o być albo nie być w branży decyduje popularność w serwisach służących do strumieniowania muzyki.
Szczegółowych danych dostarcza nam raport Amerykańskiego Zrzeszenia Wydawców Muzyki RIAA (Recording Industry Association of America). Zgodnie z nim aż 75% zysków pochodzi ze strumieniowania muzyki. Chodzi m.in. o o takie serwisy jak Tidal, Spotify czy Apple Music. Drugie miejsce zajmują zakupy w sklepach wirtualnych (12%), natomiast tylko 10% to fizyczny zakup płyt. Rynek zmierza powoli do tego by ten sektor rynku był zarezerwowany właściwie tylko dla kolekcjonerów. Natomiast za 3% zysków odpowiadają tantiemy.
Za skokowy wzrost zysków ze strumieniowania odpowiadają użytkownicy wykupujący płatne subskrypcje. Niewielkie wzrosty zanotowano też z segmentu posiłkującego się reklamami, na znaczeniu straciły najbardziej (chociaż w liczbach bezwzględnych i one urosły) zyski z usług radiowych. Obecnie amerykański rynek muzyczny jest warty 4,6 miliarda dolarów, natomiast strumieniowanie odpowiada za 3,4 miliarda zysków.
Rośnie konkurencja dla Apple Music. Spotify partnerem Samsunga
Źródło tekstu: RIAA, venture beat, wł
Co roku ten sam bełkot, jak bym mógł slajdy bym wam wkleił
To dajcie mi te "zaledwie" 2899zł... Jak będzie kosztować z 1200zł to będzie w miarę niedrogo.
A gdzie podwarszawski WAWTEL 950/450 ?
5G było projektowane z założeniem dużej liczby urządzeń Internet Of Things. Autonomiczne, samokieruj ...
Jeśli tkwisz w mentalnym średniowieczu to możesz mieć pretensje jedynie do siebie.