USA: już 75% zysków branży muzycznej pochodzi ze strumieniowania

Bezpowrotnie odeszły czasy, kiedy ludzie kolejkami ustawiali się po płyty do sklepów czy na targach. Teraz o być albo nie być w branży decyduje popularność w serwisach służących do strumieniowania muzyki.

Michał Świech (Isand)
15
Udostępnij na fb
Udostępnij na X
USA: już 75% zysków branży muzycznej pochodzi ze strumieniowania

Szczegółowych danych dostarcza nam raport Amerykańskiego Zrzeszenia Wydawców Muzyki RIAA (Recording Industry Association of America). Zgodnie z nim aż 75% zysków pochodzi ze strumieniowania muzyki. Chodzi m.in. o o takie serwisy jak Tidal, Spotify czy Apple Music. Drugie miejsce zajmują zakupy w sklepach wirtualnych (12%), natomiast tylko 10% to fizyczny zakup płyt. Rynek zmierza powoli do tego by ten sektor rynku był zarezerwowany właściwie tylko dla kolekcjonerów. Natomiast za 3% zysków odpowiadają tantiemy.

Dalsza część tekstu pod wideo
USA: już 75% zysków branży muzycznej pochodzi ze strumieniowania

Za skokowy wzrost zysków ze strumieniowania odpowiadają użytkownicy wykupujący płatne subskrypcje. Niewielkie wzrosty zanotowano też z segmentu posiłkującego się reklamami,  na znaczeniu straciły najbardziej (chociaż w liczbach bezwzględnych i one urosły) zyski z usług radiowych. Obecnie amerykański rynek muzyczny jest warty 4,6 miliarda dolarów, natomiast strumieniowanie odpowiada za 3,4 miliarda zysków.