DAJ CYNK

Niewystarczająca jakosć usług powodem zmiany operatora

orson_dzi

Prawo, finanse, statystyki

Nawet połowa użytkowników smartfonów w Polsce jest gotowa zmienić operatora ze względu na niewystarczającą jakość usług.

Nawet połowa użytkowników smartfonów w Polsce jest gotowa zmienić operatora ze względu na niewystarczającą jakość usług, mimo że Polacy są bardziej lojalnymi klientami niż konsumenci w innych krajach - wynika z badania Digital Consumer Survey, przeprowadzonego przez globalną firmę konsultingową Accenture, obejmującego 28 tysięcy osób w 28 krajach, w tym w Polsce

Badanie potwierdziło, że większość użytkowników, korzysta ze smartfonów nie tylko do prowadzenia rozmów głosowych. W Polsce 78% użytkowników smartfonów korzysta z aplikacji mobilnych do komunikacji, 84% regularnie ogląda filmy i seriale na telefonach, a prawie 60% czyta elektroniczne wersje gazet i magazynów. To według Accenture pokolenie ekranów (Screenager) - dla tych osób telefon jest urządzeniem, z którym praktycznie nigdy się nie rozstają.

Z badania Accenture wynika, że klienci dużą wagę przywiązują do marki i emocji, jakie się z nią wiążą. Trzy z czterech badanych osób przyznało, że jest bardziej skłonna kupić dodatkowe usługi i produkty od operatora telekomunikacyjnego działającego pod rozpoznawalnym i cenionym brandem. Jednocześnie zdecydowana większość klientów przyznaje, że jeden rachunek łączący opłaty za różne usługi zachęca do kupowania kolejnych.

Pomimo tego klienci ostrożnie podchodzą do zakupu kolejnych urządzeń i usług. Tylko 8% ankietowanych planuje zwiększyć wydatki na ten cel. Decydując się na kolejny produkt, klienci zwracają uwagę przede wszystkim na niezawodność i wartość dodaną produktu, kompatybilność z dotychczas wykorzystywanymi produktami oraz jej unikalność.

jedna trzecia ankietowanych w Polsce obawia się o prywatność i bezpieczeństwo w związku z użytkowaniem urządzeń mobilnych. Jest to wynik niższy niż w innych krajach, gdzie takie obawy ma połowa badanych osób. Prawie dwie trzecie badanych ma wątpliwości co do bezpieczeństwa transakcji finansowych zawieranych za pomocą urządzeń mobilnych. Z drugiej strony, aż 70% ankietowanych jest gotowych używać danych biometrycznych zamiast tradycyjnego loginu i hasła do autoryzacji tożsamości.

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: Accenture