DAJ CYNK

Niewystarczająca jakosć usług powodem zmiany operatora

04.07.2016

Dodane przez: orson_dzi

Kategoria: Prawo, finanse, statystyki

Interakcje: 5175

Ważne 8

1

Nawet połowa użytkowników smartfonów w Polsce jest gotowa zmienić operatora ze względu na niewystarczającą jakość usług.

Nawet połowa użytkowników smartfonów w Polsce jest gotowa zmienić operatora ze względu na niewystarczającą jakość usług, mimo że Polacy są bardziej lojalnymi klientami niż konsumenci w innych krajach - wynika z badania Digital Consumer Survey, przeprowadzonego przez globalną firmę konsultingową Accenture, obejmującego 28 tysięcy osób w 28 krajach, w tym w Polsce

Badanie potwierdziło, że większość użytkowników, korzysta ze smartfonów nie tylko do prowadzenia rozmów głosowych. W Polsce 78% użytkowników smartfonów korzysta z aplikacji mobilnych do komunikacji, 84% regularnie ogląda filmy i seriale na telefonach, a prawie 60% czyta elektroniczne wersje gazet i magazynów. To według Accenture pokolenie ekranów (Screenager) - dla tych osób telefon jest urządzeniem, z którym praktycznie nigdy się nie rozstają.

Z badania Accenture wynika, że klienci dużą wagę przywiązują do marki i emocji, jakie się z nią wiążą. Trzy z czterech badanych osób przyznało, że jest bardziej skłonna kupić dodatkowe usługi i produkty od operatora telekomunikacyjnego działającego pod rozpoznawalnym i cenionym brandem. Jednocześnie zdecydowana większość klientów przyznaje, że jeden rachunek łączący opłaty za różne usługi zachęca do kupowania kolejnych.

Pomimo tego klienci ostrożnie podchodzą do zakupu kolejnych urządzeń i usług. Tylko 8% ankietowanych planuje zwiększyć wydatki na ten cel. Decydując się na kolejny produkt, klienci zwracają uwagę przede wszystkim na niezawodność i wartość dodaną produktu, kompatybilność z dotychczas wykorzystywanymi produktami oraz jej unikalność.

jedna trzecia ankietowanych w Polsce obawia się o prywatność i bezpieczeństwo w związku z użytkowaniem urządzeń mobilnych. Jest to wynik niższy niż w innych krajach, gdzie takie obawy ma połowa badanych osób. Prawie dwie trzecie badanych ma wątpliwości co do bezpieczeństwa transakcji finansowych zawieranych za pomocą urządzeń mobilnych. Z drugiej strony, aż 70% ankietowanych jest gotowych używać danych biometrycznych zamiast tradycyjnego loginu i hasła do autoryzacji tożsamości.

Źródło tekstu: Accenture

Komentarze
Zaloguj się
42. ~blob
0

2016-07-07 14:00:14

No ja też zmieniałem sieć już parę razy, bo mi nie odpowiadała jakość usług. Teraz w końcu trafiłem na Sferię i chyba u nich zostanę na dłużej

Odpowiedz

41. ~Myk
1

2016-07-06 10:13:10

@40 podpisuje się obiema rękami. @39 i taki wielki polaczek jesteś,ale wszystko co dobre w tym kraju jest z zagranicy. W tym z Niemiec. Taki "mundry jesteś ", a ten kalifat przy twojej antysemickiej, antyniemieckiej, antyrosyjskiej, w zasadzie antynwszystko krainie to nowoczesny kraj, a nie zaścianek. Postrzegany przez obywateli kalifatu i nie tylkojako, kraina pijaków, złodziei i.....uchodźców ekonomicznych. Jak ci sie nie podoba, możesz zmienić sieć. Np. Na fleja. Sice żadna, ale daja tanio telefony. A na tym głównie zależy dziadostwo.

Odpowiedz

2016-07-06 09:53:43

@38 W skrócie: Bzdura. To pseudosieć flej istnieje dzięki tym którzy składali się w zawyżonych mtr-ach i dzięki "inkubatorowi" stworzonemu przez uke. Lepiej i rozsądniej by było wzmocnić tymi częstotliwościami na których dziaduje pseudosieć flej pozostałych operatorów. Do pseudosieci flej idą sępy i ci którym obijętna jest jakość a naoglądali się reklam z celebrytami i "zasięgiem" pół i dwóch sieci.

Odpowiedz

39. ~
-1

2016-07-05 11:25:35

U Niemca dobijające są esemesy reklamowe. Reklamacje skutkują na kilka miesięcy max. Ciekawe, czy w swoim kalifacie naziści też tak spamują klientów?

Odpowiedz

38. ~pam
-1

2016-07-05 08:01:00

37 To dzieki Operatorowi Play placisz nie 80 gr za min. Nie obrazaj porzadnych Operatorow i miliony uzytkownikow zwiazanych z Playem. Jak jestes takim "specem" to otworz wlasne uslugi na miare Play lub wieksze!!!

Odpowiedz

-1

2016-07-05 00:18:34

Dlatego trzeba przy analizie oddzielić sieć technicznie od ofert. Moje wnioski po przerobieniu wszystkich operatorów - najpierw jakość sieci, możliwości, zasoby częstotliwości potem oferty i ceny, nigdy odwrotnie. Jak zastosujesz odwrotnie to skończysz w roamingowej pół-bieda-sieci flej.

Odpowiedz

36. toms
0

2016-07-04 23:07:25

Ryzykowna, jak dla mnie, teza artykułu. Wg niej większość powinna być w T-Mobile ( w moim rejonie ), a rzeczywistość pokazuje zgoła co innego: większość ucieka, gdzie pieprz rośnie, skutecznie "zachęcana" polityką cenową i bonusową. W każdym bądź razie traktuję wyniki tych badań z mocnym przymrużeniem oka. Napisać i powiedzieć można przecież wszystko, nawet największą bzdurę. Na szczęście weryfikacja nadchodzi wielkimi krokami i wkrótce ( po zablokowaniu niezarejestrowanych numerów ) okaże się, kto rzeczywiście "rządzi". :-)

Odpowiedz

35. ~Svr
0

2016-07-04 19:03:42

Niestety wiele osób jest gotowa zmienić sieć jeśli będzie za podobną ofertę zapłaci 3zl taniej w skali miesiąca, albo jak dostanie dodatkowy gigabajt danych mimo że nie wykorzystuje połowy obecnego pakietu

Odpowiedz

-1

2016-07-04 18:49:38

Właśnie dlatego przeszedłem z Virgin Mobile do T-Mobile. Głównym powodem był zasięg LTE sieci Play, wiec ustawiłem w telefonie na sztywno T-Mobile, ale straciłem LTE. Co ciekawe w Kielcach T-Mobile 3G miewał szybsze transfery, niż LTE Play. Przynajmniej tak zaobserwowałem w Virgin Mobile, którego głównym partnerem jest Play i dodatkowo T-Mobile (ale LTE tylko w Play).

Odpowiedz

33. ~Taka_prawda
-2

2016-07-04 17:51:24

Co do bok. Przez 10 lat abo w tmobile może raz miałem potrzebę tam dzwonić. Żona jest w nju od 4 lat i ani jednego kontaktu z bok nie potrzebowała. Jako, że przez cztery lata pracowałem w salonie (Orange i tmobile) to wiem z jak bzdurnymi sprawami ludzie przychodzą albo dzwonią na bok. Głownie są to prepaidowcy co im promocja 10gr zjadła. A wystarczy wyslac email i po sprawie...

Odpowiedz

32. ~
0

2016-07-04 17:27:02

Jakość sieci to kwestia zamieszkania i gdzie pracujemy mój przykład w domu speed test t-mobile/orange to 100mb/s w domu w pracy ok 40 dlatego wybralem t-mobile kolezanka ma orange i podobne predkosci zalezy wszystko od tego kto jak daleko ma do nadajnika danej sieci :)(PS. brat korzysta z mobila plusa i 40mb/s wiec to zalezy gdzie dany op. ma nadajnik i pod tym katem nalezy wybierac siec :))

Odpowiedz

31. ~TOMEK
-1

2016-07-04 16:46:47

Obsługa klienta do dziś kuleje w każdej z sieci. Nikt o tym nie pisze? (pomijam warunki techniczne i zgadzam się ze w jednym miescu będzie lepiej w drugim gorzej.) A Marka ? marka to juz przeszłość tak naprawdę liczą się ceny i dostępność oferty w danej lokalizacji POZDRO

Odpowiedz

30. ~mombert
0

2016-07-04 16:26:37

Po tym jak nju wypuścił ofertę internetu za 29 zł z lejkiem 1Mb/s nie ma żadnych ofert konkurencyjnych. Szkoda bo mogło to być impulsem dla wysypu dobrych ofert, a tak jest zwycięstwo " bez jednego wystrzału".

Odpowiedz

29. ~Pix
1

2016-07-04 14:39:47

@27 i 28 - tak, miałem w T-Mobile pre-paid (bo do testów nie będę przecież brał abo.), ale nigdzie nie zauważyłem informacji, że nie przysługuje mi połączenie z BOKiem w czasie poniżej pół godziny. Zatem to bardzo ciekawe co piszecie. Tak czy owak nie zachęciło mnie to oczywiście do podpisania umowy i karta jest już w koszu a przed T-Mobile przestrzegłem znajomych.

Odpowiedz

28. ~pabloki
3

2016-07-04 14:26:36

27 usługa "ciężko się dodzwonić do bok" chyba jest tylko aktywowana na numerach natywnych tmobile. ja przeszedłem do tmobile z ineej sieci i praktycznie nie czekam na połaczenie bo od razu zgłasza sie konsultant. mam tak od prawie trzech lat.

Odpowiedz