Ericsson w porozumieniu z Volvo zmienia komunikację miejską na lepsze

Ericsson i Volvo Bus Latin America podpisały umowę partnerską na modyfikację istniejącego systemu inteligentnego transportu w celu lepszego dopasowania do potrzeb rynku w Ameryce Łacińskiej.

Arkadiusz Dziermański (orson_dzi)
7
Udostępnij na fb
Udostępnij na X
Ericsson w porozumieniu z Volvo zmienia komunikację miejską na lepsze

Ericsson i Volvo Bus Latin America podpisały umowę partnerską na modyfikację istniejącego systemu inteligentnego transportu (ITS4Mobility) w celu lepszego dopasowania do potrzeb rynku w Ameryce Łacińskiej. Gotowe rozwiązanie zwiększy wydajność systemów komunikacji miejskiej.

Ericsson będzie odpowiedzialny za opracowanie, wdrożenie, wsparcie i utrzymanie systemu informacji pasażerskiej i zarządzania ruchem. Rozwiązania te będą oferowane komercyjnie przez obydwie firmy na terenie Ameryki Łacińskiej. Całość przedsięwzięcia zostanie opracowana przez specjalistów R&D z Centrum Innowacji Ericsson znajdującego się w mieście Indaiatuba w Brazylii.

Przewoźnicy autobusowi będą w stanie na bieżąco monitorować swoją flotę - uzyskując informacje o czasie przejazdu, punktualności, liczbie oraz autobusów na danej linii. Wszystko to pomoże przewoźnikom w odpowiednim rozdzieleniu pojazdów w najbardziej optymalny sposób, w celu rozładowania zmieniających się potoków pasażerskich.

Pasażerowie za pomocą SMS, aplikacji i infolinii będą mieli dostęp do informacji o realnym czasie przyjazdu autobusów. Pomoże to w lepszym planowaniu podróży, neutralizując ryzyko spóźnienia i długiego oczekiwania.

Współpraca Ericssona z Volvo Latin America łączy się bezpośrednio z ideą Smart-Mieszkańców - jednego z 10 trendów konsumenckich na rok 2015, uwzględnionych w raporcie ConsumerLab opracowanym przez Ericsson.

76% uczestników badania jest zdania, że chętnie korzystaliby z map dostępnych z poziomu aplikacji, pokazujących aktualny stan przejezdności dróg i zatłoczenia w miejscach publicznych.

Rozwiązania tego typu pomagają mieszkańcom miast podejmować decyzje oparte na realnych danych, co przekłada się na maksymalne wykorzystanie czasu który spędzamy np. w podróży samochodem lub komunikacją miejską - mówi Katarzyna Pąk - dyrektor do spraw komunikacji i marketingu w Ericsson

Dalsza część tekstu pod wideo