Do Polaków dzwonią konsultanci infolinii Krajowej Informacji Skarbowej i Krajowej Administracji Skarbowej. Rzecz w tym, że to nie jest działanie rządu, a oszustwo.
Dostałeś telefon od pracownika Krajowej Informacji Skarbowej lub Krajowej Administracji Skarbowej? Nie, to nie jest celowe działanie rządu. To nowy sposób oszustów na wyłudzenie naszych danych. Rząd przestrzega przed tego typu działaniami.
Do Ministerstwa Finansów docierają sygnały o próbach oszustwa. Osoby podające się za konsultantów infolinii Krajowej Informacji Skarbowej lub pracowników Krajowej Administracji Skarbowej dzwonią do podatników i próbują pozyskać informacje, takie jak numer rachunku bankowego, numer PESEL lub inne dane osobowe.
- czytamy na stronie podatki.gov.pl.
W komunikacie rządu możemy przeczytać, że pracownicy administracji skarbowej nie wykonują takich telefonów. Nie zbierają w ten sposób też żadnych informacji. Pod żadnym pozorem nie powinniśmy podawać przez telefon swoich danych, takich jak numer rachunku bankowego, numer PESEL lub NIP, numeru dowodu osobistego, a także danych logowania do e-Urzędu Skarbowego.
Przestrzegamy przed tego typu oszustwami i apelujemy o zachowanie szczególnej ostrożności.
- apeluje rząd.
Zobacz: Od 1 czerwca sprawdzą rejestr PESEL. Tego jednak rząd nie mówi (aktualizacja)
Zobacz: Polacy dostają tajemnicze przesyłki. Nie waż się odbierać
Źródło zdjęć: Shutterstock
Źródło tekstu: podatki.gov.pl