Jak zarobić na pandemii? ClickMeeting pobił rekord
Pandemia pogoniła nas do cyfryzacji wielu aspektów życia, nie dziwi więc, że wzrosła liczba spotkań online. O ile? ClickMeeting zanotował w 2021 roku wzrost o ponad 320% w porównaniu do czasów sprzed pandemii.

Webinary, wideokonferencje i transmisje – mam ich w kalendarzu kilka razy więcej niż spotkań twarzą w twarz. W czasie, gdy stacjonarne biznesy mają masę problemów, zarabiają ci, którzy umożliwiają wirtualne spotkania. ClickMeeting jest jedną z nich.
232 spotkania na godzinę, najczęściej we wtorek po południu
Na platformie ClickMeeting w 2021 roku odbyło się 1,9 mln spotkań i wydarzeń online. Wzięło w nich udział w sumie 26,6 mln użytkowników. To więcej, niż liczy populacja Australii. Średnio w tygodniu odbywało się 39 tysięcy spotkań. Gdyby były prowadzone przez całą dobę i 7 dni w tygodniu, to daje rekordowe 232 spotkania na godzinę!



Najwięcej spotkań na platformie ClickMeeting miało charakter edukacyjny. Szkolenia, zajęcia językowe i doskonalenie zawodowe stanowiły 41% wszystkich spotkań i wydarzeń. Ten trend było widać także w 2020 roku i pewnie zostanie z nami na stałe. 11% wszystkich wydarzeń stanowiły treningi zawodowe i zajęcia z języków obcych. Widać więc, że mimo pewnych trudności nie przestajemy szukać nowych kompetencji.
Spotkania projektowe, burze mózgów w zespołach, negocjacje biznesowe, spotkania zarządów i tym podobne, bez których żadne szanujące się „korpo” nie może funkcjonować, również przeniosły się do sieci. W 2021 roku stanowiły 12% spotkań ClickMeeting. Wśród nich znalazły się też wywiadówki i inne spotkania z rodzicami, organizowane przez placówki oświatowe. Webinary stanowiły niemal 20% spotkań online na platformie ClickMeeting, w tym 16% wspierało sprzedaż bezpośrednią. To zjawisko idzie w parze z rozwojem e-commerce oraz marketingu internetowego i działań PR w sieci.
Trudno znaleźć typ spotkania online, którego nie było na ClickMeeting. W 2021 roku odbywały się nawet wydarzenia wielkoskalowe. ClickMeeting umożliwia podłączenie się 10 tysiącom widzów. Takich webcastów było w 2021 roku ponad 1,1 tysiąca. Ta kategoria również zyskuje popularność.
Najczęściej spotkania organizowane były we wtorek, popularnością cieszy się też środa i czwartek. Zresztą trudno się dziwić – w poniedziałek większość ludzi jeszcze nie ogarnia, a w piątek myślą o weekendzie, a nie o pracy, nauce czy zakupach. Najwięcej spotkań było planowanych na 15:00 i 16:00, choć popularna jest też niewyobrażalna 7 rano. To pewnie mieszanka odpraw odbywających się przed pracą i porannych treningów.
Spotkania są też coraz dłuższe – w ciągu dwóch lat rozciągnęły się z 66 do 98 minut (średnio). I teraz pytanie: czy spotkania wydłużają się, mimo że jesteśmy nimi już zmęczeni, czy właśnie dlatego? Czy mamy ich dość do tego stopnia, że załatwienie wszystkiego online zajmuje coraz więcej czasu? A może załatwiamy na nich więcej, bo mniej się spotykamy na żywo?
To rok 2020 przyspieszył tempo digitalizacji komunikacji, jednak 2021 pokazał, iż wydarzenia online na stałe wpisały się w naszą codzienność. Zarówno organizatorzy, jak i uczestnicy wydarzeń online, w roku 2021 zyskali świadomość swoich potrzeb.
Więcej szczegółów można znaleźć w raporcie „State of Online Events 2021”, przygotowanym przez ClickMeeting. A co Ty sądzisz o spotkaniach online?