NVIDIA potwierdza. Nintendo Switch 2 wspiera DLSS i ray tracing
Jeśli przekazane przez Zielonych informacje okażą się prawdzie, to nowy Switch będzie 10x wydajniejszy od pierwowzoru z 2017 roku.

O Nintendo Switch 2 mówiło się od dawna. Seria przecieków i spekulacji wskazywała na wykorzystanie układu NVIDIA Tegra 239, jednak do tej pory brakowało oficjalnego potwierdzenia ze strony japońskiego giganta. Wszystko zmieniło się gdy Takuhiro Dohta - dyrektor działu Planowania i Rozwoju w Nintendo - ujawnił kilka szczegółów w rozmowie z IGN.
Dohta przyznał, że nowa hybrydowa konsola korzysta z technik opracowanych przez Zielonych - m.in rdzeni tensor oraz RT. Potwierdzono wsparcie dla ray tracingu oraz DLSS, czyli technologii służącej do inteligentnego skalowania rozdzielczości. Dzięki temu Nintendo Switch 2 ma osiągać maksymalną rozdzielczość 4K w trybie stacjonarnym.



Twórcy gier mogą zdecydować czy chcą korzystać z natywnej rozdzielczości, czy też polegać na technikach skalowania. A według wczorajszej zapowiedzi "Metroid Prime 4: Beyond" ma oferować cztery profile gry - prawdopodobnie powiązane z różnymi ustawieniami jakości i wydajności.
Nintendo nadal nie ujawnia konkretnych danych technicznych ani szczegółów na temat mocy obliczeniowej. Jednak wpis na blogu NVIDII informuje nas m.in. o obsłudze technologi VRR via NVIDIA G-Sync, nawet 10x większej wydajności niż oryginalny Switch czy poprawionych narzędziach deweloperskich i API, które mają ułatwić i przyśpieszyć tworzenie gier. Zapowiada się więc to ciekawie, nawet mimo wysokich cen w Polsce.