W końcu zapytają wprost o zgodę. Kto kliknie, ten zaoszczędzi
Brzmi znajomo? Przegapiliśmy bezpłatny okres próbny danej subskrypcji i zmuszeni byliśmy zapłacić za kolejny miesiąc. Nie ma nic bardziej przykrego, niż gorączkowe poszukiwania sposobu jak anulować daną umowę oraz płacenie za usługę, której wcale nie potrzebujemy.

Nowy przepis o stosowaniu zasady "kliknij, aby anulować" ma wejść w życie w ciągu pół roku. Uchwaliła ją Federalna Komisja Handlu USA (FTC) i ma ona ułatwić amerykańskim użytkownikom rezygnację z subskrypcji.
Anulowanie subskrypcji będzie proste
Ma to zmusić firmy do projektowania łatwych zapisów na subskrypcję i równie łatwej możliwości anulowania. Sklepy oraz fitness cluby będą musiały uzyskać zgodę klientów przed odnowieniem subskrypcji lub przekształceniem bezpłatnych okresów próbnych w płatne członkostwo.



Zbyt często firmy utrudniały ludziom możliwość anulowania subskrypcji. Zasada FTC położy kres tym sztuczkom i pułapkom, oszczędzając czas i pieniądze klientów. Nikt nie powinien być zmuszany do płacenia za usługę, której już nie chce.
- przekonuje przewodnicząca FTC, Lina Khan.
W przypadku członkostwa, do którego klienci zapisali się osobiście, firmy będą zobowiązane oferować możliwość wypowiedzenia umowy telefonicznie lub online.
FTC w przeszłości podejmowała już w tej kwestii kroki prawne przeciwko gigantom takim, jak Amazon oraz Adobe. Wprowadzone w maju, w Wielkiej Brytanii prawo też ma na celu zwalczanie pułapek subskrypcyjnych. Klienci powinni mieć dostarczone jasne informacje przed zawarciem umowy, oraz powinno im się przypominać, że bezpłatny okres próbny dobiega końca.