W końcu zapytają wprost o zgodę. Kto kliknie, ten zaoszczędzi

Brzmi znajomo? Przegapiliśmy bezpłatny okres próbny danej subskrypcji i zmuszeni byliśmy zapłacić za kolejny miesiąc. Nie ma nic bardziej przykrego, niż gorączkowe poszukiwania sposobu jak anulować daną umowę oraz płacenie za usługę, której wcale nie potrzebujemy. 

Anna Kopeć (AnnaKo)
1
Udostępnij na fb
Udostępnij na X
W końcu zapytają wprost o zgodę. Kto kliknie, ten zaoszczędzi

Nowy przepis o stosowaniu zasady "kliknij, aby anulować" ma wejść w życie w ciągu pół roku. Uchwaliła ją Federalna Komisja Handlu USA (FTC) i ma ona ułatwić amerykańskim użytkownikom rezygnację z subskrypcji. 

Dalsza część tekstu pod wideo

Anulowanie subskrypcji będzie proste

Ma to zmusić firmy do projektowania łatwych zapisów na subskrypcję i równie łatwej możliwości anulowania. Sklepy oraz fitness cluby będą musiały uzyskać zgodę klientów przed odnowieniem subskrypcji lub przekształceniem bezpłatnych okresów próbnych w płatne członkostwo. 

Zbyt często firmy utrudniały ludziom możliwość anulowania subskrypcji. Zasada FTC położy kres tym sztuczkom i pułapkom, oszczędzając czas i pieniądze klientów. Nikt nie powinien być zmuszany do płacenia za usługę, której już nie chce. 

- przekonuje przewodnicząca FTC, Lina Khan. 

W przypadku członkostwa, do którego klienci zapisali się osobiście, firmy będą zobowiązane oferować możliwość wypowiedzenia umowy telefonicznie lub online. 

FTC w przeszłości podejmowała już w tej kwestii kroki prawne przeciwko gigantom takim, jak Amazon oraz Adobe. Wprowadzone w maju, w Wielkiej Brytanii prawo też ma na celu zwalczanie pułapek subskrypcyjnych. Klienci powinni mieć dostarczone jasne informacje przed zawarciem umowy, oraz powinno im się przypominać, że bezpłatny okres próbny dobiega końca.