HP celowo zmusza Cię do czekania 15 min na telefonie

Dzwonisz na telefon działu wsparcia, aby uzyskać pomoc w sprawie sprzętu HP. Czekasz kilkanaście minut na rozpoczęcie rozmowy. Okazuje się, że to celowe działanie, które ma Cię zniechęcić do dzwonienia.

Damian Jaroszewski (NeR1o)
6
Udostępnij na fb
Udostępnij na X
HP celowo zmusza Cię do czekania 15 min na telefonie

Kupujesz nową drukarkę. Wyjmujesz ją z pudełka, podłączasz do komputera, ale coś nie działa. Najpierw szukasz pomocy w internecie, ale w końcu się poddajesz i decydujesz się na kontakt z działem wsparcia. Problem chcesz szybko rozwiązać, więc wybierasz kontakt telefoniczny. Ponad 15 minut wisisz na słuchawce, zanim ktoś odbierze.

Dalsza część tekstu pod wideo

Brzmi znajomo? Okazuje się, że to celowe działanie, przynajmniej w przypadku firmy HP.

HP zmusza klientów do czekania 15 minut

Do pracowników HP trafiła służbowa notka, w której przedstawiciele firmy informują o zmianach w obsłudze klientów w regionie EMEA, który obejmuje Europę, Afrykę oraz Bliski Wschód. Okazuje się, że firma HP zamierza celowo wydłużać czekanie na infolinii do 15 minut, aby "zachęcić" klientów do korzystania z alternatywnych sposobów kontaktu i rozwiązywania problemów.

Na początku każdej rozmowy klienci mają słyszeć komunikat o wydłużonym czasie oczekiwania i dostępności reprezentanta dopiero za 15 minut. Jednocześnie firma ma zachęcać do skorzystania ze strony internetowej w celu rozwiązania problemu lub wirtualnego asystenta. Następnie w 5., 8. i 13. minucie ponownie ma pojawiać się komunikat z przeprosinami i informacją o innych formach kontaktu.

Czas oczekiwania dla każdego klienta jest ustawiony na 15 minut - zauważ, że oczekiwany czas oczekiwania jest podany tylko na początku rozmowy.

- informuje HP w notce do pracowników.

Raczej łatwo się domyśleć, że takie podejście nie spodoba się klientom HP. Jestem przekonany, że zarzuty mogą mieć też stosowne urzędy ochrony konsumentów.