Ostateczny cios w Muska. Wszyscy od niego uciekają

Platforma X poniesie kolejne, potężne straty. Najnowsze badanie rysuje zatrważający scenariusz tego, co się stanie z serwisem mediów społecznościowych należących do Elona Muska.

Jakub Krawczyński (KubaKraw)
6
Udostępnij na fb
Udostępnij na X
Ostateczny cios w Muska. Wszyscy od niego uciekają

Firma Kantar, zajmująca się badaniami opinii publicznej przedstawiła niedawno raport. Przedstawia on zarys przyszłości, jaka szykuje się dla wielu dużych portali internetowych. 

Marki takie, jak Tiktok i Netflix cieszą się najwyższym zaufaniem wśród reklamodawców. Na drugim końcu spektrum jest platforma znana wcześniej jako Twitter, a obecnie X. Platforma ta jest coraz częściej postrzegana jako budząca brak zaufania. Według Kantar, w 2025 r. szykuje się dodatkowy exodus reklamodawców.

Dane są zatrważające. Tylko 4% firm reklamujących się na X uważa, że ta platforma zapewnia bezpieczeństwo dla marek. Dla kontrastu - w przypadku Google, jest to aż 39%. Ogólny poziom zaufania wobec reklam na X spadł od 2022 roku do teraz z 22% do 12%. Jeszcze w 2022 r. różnica pozytywnych vs negatywnych opinii nt. platformy X wynosiła 15% na korzyść tych pozytywnych. Teraz te proporcje są odwrotne - X ma 21% więcej negatywnych głosów niż pozytywnych, jest to zmiana aż o 36% na niekorzyść.

Warto podkreślić, że ostatnie wymierne dane opublikowane publicznie za 1. połowę 2023 wykazały, że w skali roku wpływy X zmniejszyły się aż o cały miliard dolarów w porównaniu z poprzednim rokiem.

Gonca Bubani, z firmy Kantar w wypowiedzi dla CNN powiedziała, że to praktycznie niemożliwe, żeby Elon Musk odwrócił sytuację i by zaczął z powrotem zarabiać na platformie. 

Kuriozalne zachowania Muska, dzięki którym nastąpił znaczny wzrost zweryfikowanych kont neonazistowskich na pewno w tym nie pomaga. Niedawno X pozwało organizację Global Alliance Responsible Media (GARM), czyli watchdoga, który doradzał w sprawie reklamowania się na platformach online, przekonując w przypadku X, że to miejsce zbyt toksyczne, aby zachować pozytywny wizerunek marki.

W rezultacie pozwu, watchdog został zmuszony do całkowitego wygaszenia działalności, a organizacja GARM została zlikwidowana.

Dalsza część tekstu pod wideo

Zobacz: