Bank PKO poinformował o zmianach w jednej ze swoich usług. Chodzi o zakup funduszy inwestycyjnych w kanałach zdalnych PKO. Jest to możliwe w aplikacji mobilnej IKO i bankowości elektronicznej. Teraz ma być prościej i wygodniej.
Jak przekonuje bank, zakup funduszy inwestycyjnych w kanałach zdalnych PKO BP jest teraz prostszy i wygodniejszy. Obsługa inwestycji stała się łatwiejsza dzięki skróceniu procesów zakupu i obsługi funduszy, większej przejrzystości kosztów związanych z inwestowaniem oraz prostym opisom poszczególnych funduszy.
Zobacz: PKO BP nie odpuszcza. Z tych smartfonów już nie pobankujesz
Z możliwości inwestowania online w fundusze korzysta już 95 tys. klientów PKO, więc dla nich zmiany mogą się okazać istotne. W minionym roku klienci banku zainwestowali w fundusze 4,6 mld zł.
Inwestowanie w fundusze może być proste, choć wymaga udostępnienia klientom przyjaznego procesu opartego na zrozumiałej komunikacji. Istotnie skróciliśmy procesy zakupu i obsługi funduszy inwestycyjnych oraz znacząco uprościliśmy język stosowany na każdym kroku. W niedalekiej przyszłości nasi klienci będą mogli skorzystać z kolejnych udogodnień i nowych funkcji, które jeszcze bardziej ułatwią podejmowanie decyzji inwestycyjnych
– przekonuje Rafał Madej, Dyrektor Departamentu Produktów Inwestycyjnych.
Żeby inwestować online w PKO BP trzeba, po zalogowaniu do aplikacji mobilnej IKO albo bankowości elektronicznej iPKO, przejść do „Moich produktów” i w zakładce „Inwestowanie” wybrać „Fundusze inwestycyjne”. Na liście funduszy inwestycyjnych można skorzystać ze skróconych opisów poszczególnych funduszy, które zawierają m.in. dane o stopach zwrotu w różnych okresach oraz opis polityki inwestycyjnej danego funduszu.
Po wybraniu funduszu należy wskazać konto, z którego pobrane zostaną środki, kwotę zakupu, a następnie zatwierdzić oświadczenia i dyspozycję. Można również wybrać opcję inwestowania regularnego, definiując zlecenie stałe. Po zakupie funduszy można śledzić ich wartość i notowania oraz składać inne dyspozycje, np. zamiany lub sprzedaży funduszu.
PKO zachęca też, by zamienić papierowe listy o produktach inwestycyjnych na formę elektroniczną. Klient może odbierać indywidualnie adresowane dokumenty dotyczące funduszy inwestycyjnych i lokat strukturyzowanych e-mailem. Wystarczy skorzystać z nowej funkcji w serwisie iPKO. Zmiany dokonuje się w menu Ustawienia → Profil inwestora.
Wybór obejmie indywidualnie adresowane dokumenty, a przede wszystkim: informacje o kosztach i opłatach poniesionych w ciągu roku i ich wpływie na zwrot z inwestycji, informacje o aktywach zgromadzonych na rachunkach lokat strukturyzowanych, zmiany regulaminu świadczenia usług inwestycyjnych i inne.
Zobacz: PKO BP niedługo poprosi Cię o zgodę. Będzie bezpieczniej?
Zobacz: Nawet PKO nie wierzy w złotówkę. Szykuje dużą nowość
Źródło zdjęć: Shutterstock
Źródło tekstu: PKO BP