Alior Bank wydał nowy komunikat. "Ostrzegamy naszych klientów"

Alior Bank postanowił działać i wydał komunikat ostrzegający swoich klientów przed próbami ataków. Chodzi o kampanię przestępczą skierowaną przeciw klientom tej instytucji, która jest realizowana dwoma kanałami komunikacji. 

Anna Kopeć (AnnaKo)
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na X
Alior Bank wydał nowy komunikat. "Ostrzegamy naszych klientów"

Klienci Alior Banku zagrożeni

Alior Bank w obliczu nasilonych prób wyłudzeń postanowił przystąpić do działania. Ostrzega użytkowników przed najczęstszymi próbami ataków. Należy zachować czujność bowiem akcje, w których oszuści podszywają się pod pracowników banków telefonicznie oraz za pośrednictwem e-maila trwają w najlepsze. Komunikat ostrzegający opublikowany został na oficjalnej stronie banku.

Dalsza część tekstu pod wideo

Wszystko dlatego, że w ostatnich tygodniach bank odnotował wzmożoną liczbę ataków na swoich klientów. Przestępcy nie dość, że podają przez telefon nieistniejące identyfikatory pracownicze, to jeszcze nakłaniają klientów do przelania środków na konto w innym banku. Jeśli chodzi o komunikację mailową, to korzystają z fałszywego adresu ([email protected]) i podają fikcyjne numery wniosków kredytowych lub napierają na aktualizację danych. 

W ostatnim czasie obserwujemy kampanię przestępczą skierowaną przeciw klientom Alior Banku. Jest ona realizowana jednocześnie dwoma kanałami komunikacji. Przestępcy podszywają się pod pracowników banku w rozmowach telefonicznych oraz w komunikacji e-mailowej.

- ostrzega bank. 

Bank przypomina, aby zawsze sprawdzać informacje, jakie otrzymujemy. W razie jakichkolwiek wątpliwości dotyczących treści e-maila lub prawdziwości informacji przekazywanej w rozmowie telefonicznej, najlepszym rozwiązaniem będzie osobiste skontaktowanie się z bankiem. Pamiętaj, aby zawsze najpierw się rozłączyć, a dopiero później zadzwonić samemu na oficjalną infolinię. 

Alior Bank poleca także specjalny Kurs samoobrony przed phishingiem, dostępny na jego stronie internetowej.