DAJ CYNK

T-Mobile już się zbliża, już puka do naszych drzwi?

15.12.2010

Dodane przez: Witold Tomaszewski

Kategoria: Felietony

Interakcje: 8563

Dziś wszystkie strony sporu o PTC - Deutsche Telekom, Vivendi, Elektrim - a także Skarb Państwa i mniejszościowi udziałowcy Elektrimu, podali informację o tym, że udało im się podpisać porozumienie dotyczące zakończenia wieloletniego sporu o własność operatora. To otwiera drogę do rebrandingu Ery na T-Mobile - bo teraz praktycznie nie ma już pytania "czy", tylko "kiedy".

Dziś wszystkie strony sporu o PTC - Deutsche Telekom, Vivendi, Elektrim - a także Skarb Państwa i mniejszościowi udziałowcy Elektrimu, podali informację o tym, że udało im się podpisać porozumienie dotyczące zakończenia wieloletniego sporu o własność operatora. To otwiera drogę do rebrandingu Ery na T-Mobile - bo teraz praktycznie nie ma już pytania "czy", tylko "kiedy".

Szerzej o porozumieniu udziałowców, kończących wieloletni spór o PTC, pisaliśmy w tej wiadomości.

Jak udało mi się nieoficjalnie dowiedzieć, decyzja dotycząca zmiany marki podobno nie została jeszcze podjęta. Jednak dzisiejszy komunikat skojarzyłem z zeszłotygodniowym zapytaniem PTC, skierowanym do punktów sprzedaży, a dotyczącym... wyboru podświetlania (świetlówki lub energooszczędne diody) plafonów, które zmieniane będą w związku z planowaną wymianą logotypu.

W połowie roku PTC rozstrzygnęła konkurs na nowy logotyp Ery, o czym szerzej pisaliśmy w tej wiadomości. Pytanie jednak brzmi - czy PTC opłaca się teraz dokonywać jakichkolwiek ruchów związanych z wizualizacją marki, biorąc pod uwagę fakt, że niedługo i tak zniknie ona z rynku?

Salony Ery są praktycznie identyczne jak T-Mobile. Mają taką samą, drewnianą podłogę i białe gabloty. To, że widzimy niebieski kolor po wejściu do punktu, jest zasługą kolorowych świetlówek. Sprzedawcy już dawno mają "timobajlowe" stroje i różowe koszule. Tak więc oprócz świetlówek, do wymiany jest niebieski stojak prezentujący ofertę blueconnect oraz wspomniany już plafon nad wejściem. To zdecydowanie mniej niż w przypadku rebrandingu Idei na Orange, gdzie zmieniano prawie cały wystrój pomieszczeń - a zajęło im to wtedy praktycznie tylko jeden weekend.

Czy PTC zdecyduje się jeszcze "potrzymać" Erę i na spokojnie podjąć decyzję o zmianie? Tylko co w ostatnich kwartałach powstrzymywało ją w jej podjęciu, poza rozwiązanym właśnie sporem właścicielskim? Może teraz takim czynnikiem będzie ostatni ranking Rzeczpospolitej, dotyczący mocy i wartości marki, w którym Era uplasowała się bardzo wysoko? Jednak czy opłaca się inwestować w markę, ile nie byłaby warta, skoro i tak zniknie ona, prędzej czy później, z rynku? A może nowy prezes Miroslav Rakowski potrzebuje kilku miesięcy na wdrożenie się w firmie, żeby podjąć się tego zadania? A może "z rozbiegu" zrobi rebranding, skoro przychodzi z czeskiego T-Mobile?

Na te pytania poznamy odpowiedź - prędzej czy później. :-)


Komentarze
Zaloguj się
20. jojo
0

2010-12-17 12:54:10

cit (19), skąd to wiesz? Witej już kiedyś pisał, że już raz były takowe w Polsce - klika lat temu, podczas planowanego poprzednio rebrandingu.

Odpowiedz

19. ~cit
0

2010-12-17 09:49:08

Karty SIM z logotypem Orange zamawiane były kilka m-cy przed rebrandingiem, SIM dla T-Mobile PL nie istnieją póki co.

Odpowiedz

18. pawel_m
0

2010-12-17 08:13:46

jakiś czas temu były identyczne obawy przed zmiana Idei na Orange: to to mocna marka, że to wlasna marka, że mocno rozpoznawalna. teraz jest Orange i już prawie nikt nie pomiętak, że kiedyć to była Idea, tak samo będzie i tutaj, rok, dwa albo trzy i o erze nikt nie będzie pamietał!

Odpowiedz

17. ~Adaś
0

2010-12-16 19:41:37

@16 dokładnie, sądzę że to rebranding i ogólnie cała ta sprawa z wyjaśnieniem i dogadaniem się stron pozytywnie wpłynie na Erę. Już niedługo pewnie się o tym przekonamy.

Odpowiedz

16. jojo
0

2010-12-16 13:56:35

odervis (15), a może to właśnie dopiero rebranding spowoduje znaczne umocnienie pozycji Ery (T-Mobile), tak jak to było w wypadku Idea -> Orange...?

Odpowiedz

15. ~odervis
0

2010-12-16 13:48:44

@14 myśle, że Era będzie na naszym rynku jakiś czas, ale będzie to kilka lat. Najpierw trzeba umocnić jej pozycję, z trzeciego miejsca wskoczyć na 2, a może na 1. A nie ładować kasę w rebranding.

Odpowiedz

14. ~
0

2010-12-16 12:26:18

Po co więc ogłaszali konkurs na nowe logo Ery? Zresztą nieciekawe.

Odpowiedz

13. ~maxio
0

2010-12-16 09:28:36

Kiedy bank Millenium zmieniał logotyp pracowalem w firmie która sie tym zajmowała. Tam nieżałowali kasy w listopadzie zmieniali w większości placówek oznakowanie na nowsze ale z tym samym logotypem a w styczniu w tych samych placówkach zmieniali całkowicie oznakowanie

Odpowiedz

12. ~
0

2010-12-16 00:12:18

Jak to i tak zniknie ona? Wcale niekoniecznie!

Odpowiedz

11. yagi
0

2010-12-15 21:17:26

Może chodzi o nowe logo na które był przecież konkurs ogłoszony?

Odpowiedz

10. ewqaewqa
0

2010-12-15 19:41:35

A ciekawa kwestia - rebranding by się przydał, mimo świetnie rozpoznawalnej marki. Tylko nie powinni raczej robić nic na "hurra", lepiej najpierw na spokojnie rozeznać sytuację, w końcu spór trwał wiele lat i całkowite przejęcie PTC to dla nich nowa sytuacja:) Ale okaże się już niedługo, czekać tylko jakichś przecieków.

Odpowiedz

9. ~ala
0

2010-12-15 17:40:10

TYLKO niech przestaną z tą Panią lektor w reklamach TT - odrzuca na 2 kilometry jej sposób mówienia.

Odpowiedz

8. ~Adaś
0

2010-12-15 17:05:59

T-Mobile na zachodzie ma super ofertę i wymienne minuty na swoją sieć obojętnie gdzie dzwonimy, może być to USA czy Węgry jeżeli dzwonimy pod T-Mobile płacimy tyle samo za to wielki plus. Zmiana w niczym nie zaszkodzi. Idea też się zmieniła a i tak każdy wie że Orange to dawana Idea. Tak samo utwierdzi się to że T-Mobile to Era i tyle.

Odpowiedz

7. jojo
0

2010-12-15 16:56:46

Ale o co chodzi? DT już dawno planowała wprowadzenie marki T-Mobile do Polski. Dobra kampania reklamowa mówiąca o "globanej fajności" jednej marki, o "ekskluzywnym T-Mobile" (+ oczywiście atrakcyjna oferta na "wejście" marki do Polski) i sprawa załatwiona. Już nie piszcie, że T-Mobile nie jest tak znany wśród Polaków. Część z nas na pewno miała kontakt z tą marką. Takie argumenty o "nierozpoznawalności marki" moim zdaniem są bezpodstawne, a Orange? Czy był znany Polakom, a Idea miała już w tedy (2005 rok?) ugruntowaną pozycję? I jakość nie było z tym faktem problemu przy rebrandingu. Skoro już wręcz aż rzuca się w oczy uderzające podobieństwo poczynając od salonów, po ulotki i stronę internetową, to sądzę, że nie będą zwlekać...

Odpowiedz

6. ~doy237
0

2010-12-15 16:35:37

@mungo nie opowiadaj bzdur, w niemczech jest to "T" obecnie i w skali światowych sieci, jest jedną z najlepszych.

Odpowiedz