DAJ CYNK

Tablety pomagają tankować samoloty na lotnisku

Dodane przez: orson_dzi

Kategoria: Sprzęt

Interakcje: 3929

Getac F110 pancerny tablet

Port lotniczy Grand Airport w Istambule został wyposażony w odporne tablety firmy Getac. Za ich pomocą kontrolowane są ilości uzupełnianego paliwa, co skraca czas tankowania. Przemysłowe tablety pozwalają na zatankowanie nawet 700 samolotów na dobę.

Lotnisko Istambule po zakończeniu trwających od 2017 roku modyfikacji stanie się jednym z największych portów lotniczych na świecie. Sześć pasów startowych i cztery terminale obsłużą nawet 200 mln pasażerów rocznie.

Odporne tablety Getac F110 klasy rugged zapewniają komunikację ciężarowych dystrybutorów paliwa z centralną jednostką sterującą systemem tankowania z dowolnego miejsca na płycie lotniska. Pozwala to na zdalne rozpoczęcie zautomatyzowanej procedury tankowania. Skraca to czas przygotowania do lotu do 45 minut. Samo tankowanie odbywa się za pomocą rurociągów paliwowych, które rozciągają się pod całą powierzchnią płyty lotniska - 6,5 mln m2. Takie rozwiązania pozwala też na ograniczenie liczby pojazdów poruszających się po płycie.

Zobacz: iPhone 11 Pro Max rozebrany przez serwis iFixit

Tablet jest sercem całego systemu zainstalowanego w 60 samochodowych dystrybutorach paliwa. Pojazdy są wyposażone w agregaty i węże podłączane do znajdujących się pod płytą pomp paliowych i do odbiorników paliwa w samolocie. Za pomocą tabletów w technologii LTE operatorzy pojazdów komunikują się zdalnie z centralną jednostką sterowania systemem i rozpoczynają zautomatyzowane tankowanie odpowiednią ilością paliwa. Przy wykorzystaniu tabletu operatorzy mogą także łączyć się z dowolnego miejsca na płycie lotniska z dyspozytorami z centrali lotów, aby ustalić lokalizację kolejnego lądującego samolotu do zatankowania.

Zobacz: HBO GO: koniec miesięcznego okresu próbnego

Oprogramowanie tabletu Getac F110 umożliwia także monitorowanie w czasie rzeczywistym poziomu naładowania akumulatorów 50 samochodowych dystrybutorów İGA Airport Fuel Services z napędem elektrycznym. Ekran tabletu można podzielić, aby jednocześnie kontrolować postęp tankowania samolotu oraz poziom naładowania akumulatora w pojeździe, co pozwala zapobiec jego nieoczekiwanemu unieruchomieniu.

Zobacz: Nokia 9 to fotograficzna tragedia w przyjemnym smartfonie

Getac F110 pancerny tablet

Tablety F110 pracują pod kontrolą systemu Windows 10 Pro. Ich sercem są procesory Intela Core i7 (7200U, 7300U, 7500U lub 7600U), do tego 4-16 GB pamięci RAM, dysk SSD o pojemności 128, 256 lub 512 GB. Ekran o przekątnej 11,6 cala jest wykonany w technologii IPS i charakteryzuje się jasnością na poziomie 800 nitów. Można go obsługiwać nawet w grubych rękawicach. Za zasilanie odpowiadają dwa wymienne akumulatory o pojemności 2160 mAh, ładowane sporą mocą aż 65W. Odporność potwierdzają certyfikaty - MIL-STD810G, MIL-STD-461G oraz IP65. Tablet może pracować w temperaturze od -21, do 60 stopni Celsjusza oraz w 95% wilgotności. Wzmocniona konstrukcja nie jest lekka. Całość wazy 1,39 kg.

Gdyby ktoś chciał kupić taką zabawkę na własny użytek, to ceny zaczynają się od skromnych 2 249 dolarów.

Zobacz: Oppo Reno 10x Zoom - test smartfonu z fotograficznym peryskopem

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: Getac; wł

Przewiń w dół do następnego wpisu