Kluczowe wskaźniki (w mln zł) 3Q2016 3Q2017 Zmiana Przychody grupy 2851 2814 -1,3% EBITDA 831 776 -6,6% EBIDTA (jako % przychodów) 29,1% 27,6% -1,5 pp Zysk netto 37 28 -24,3% Kluczowe
wskaźniki KPI (w mln) 3Q2016 3Q2017 Zmiana Liczba usług komórkowych (liczba kart SIM) 16,266 14,358 -11,7% postpaid 8,957 9,662 +7,9% prepaid 7,309 4,696 -35,8% Stacjonarne dostępy szerokopasmowe
(rynek detaliczny) 2,153 2,377 +10,4% Stacjonarne łącza głosowe (rynek
detaliczny) 3,988 3,744 -6,1% Internet mobilny 1,355 1,287 -5,0% M2M 0,963 1,175 +22,0% Liczba klientów usług TV 0,761 0,814 +7,0% liczba klientów ofert konwergentnych (1) 0,738 1,195 +61,9% Prepaid Postpaid Razem Ogółem W tym biznes 1Q12 7,685 6,927 2,446 14,612 2Q12 7,820 6,937 2,436 14,757 3Q12 7,865 6,894 2,420 14,758 4Q12 7,984 6,911 2,428 14,895 1Q13 7,980 6,906 2,407 14,886 2Q13 7,977 6,970 2,399 14,947 Liczba
smartfonów (mln) Klienci
mobilnych usług szerokopasmowych (mln)* 1Q12 2,256 0,800 2Q12 2,574 0,848 3Q12 2,887 0,907 4Q12 3,262 0,985 1Q13 3,384 1,043 2Q13 3,526 1,079 Prepaid Postpaid Zagregowane Ogółem W tym biznes 1Q12 16,8 62,0 83,8 38,3 2Q12 17,9 64,8 87,6 40,0 3Q12 17,0 61,7 81,6 38,0 4Q12 16,2 60,4 79,6 36,8 1Q13 (*) 14,2 60,4 75,6 34,9 2Q13 (*) 14,6 62,7 77,5 36,2 (*) ARPU poza Grupę. Prepaid Postpaid Zagregowane 1Q12 92,3 236,5 160,8 2Q12 95,8 239,6 163,7 3Q12 91,3 243,4 162,6 4Q12 90,6 251,7 165,6 1Q13 90,2 253,1 165,7 2Q13 94,5 264,6 173,7 prepaid postpaid 1Q12 16,7% 3,9% 2Q12 16,8% 3,4% 3Q12 17,2% 3,5% 4Q12 15,0% 3,4% 1Q13 15,5% 3,7% 2Q13 15,1% 3,6%
Na koniec III kwartału Orange Polska miał 14,358 mln aktywnych kart SIM. To o 1,908 mln mniej niż przed rokiem, i o 197 tys. mniej niż na koniec czerwca.
Liczba usług komórkowych spadła w skali roku o 11,7% do 14,358 mln. Jednocześnie jednak Orange odnotował 7,9% wzrost w segmencie abonamentowym do 9,662 mln (o 705 tys. kart SIM w skali roku i o 210 tys. w ciągu samego ostatniego kwartału). Spadki ponownie dotyczą więc tylko ofert na kartę i to aż o 35,8% do 4,696 mln kart SIM. Oznacza to ubytek aż 2,613 mln kart w skali roku, w tym 187 tys. w III kwartale. Duży spadek w stosunku rocznym to efekt założeń ustawy antyterrorystycznej, którą odczuli wszyscy operatorzy, natomiast znacznie mniejszy spadek w ciągu ostatniego kwartału (dla porównania w miesiącach kwiecień-czerwiec wynosił on 837 tys. kart SIM) oznacza ustabilizowanie się sytuacji.
Na koniec III kwartału Orange miał 2,462 mln aktywnych kart SIM z ofertą Internetu mobilnego w formule abonamentowej. Jest to wynik porównywalny z sytuacją na koniec II kwartału (wzrost o 2 tys.). Dostępy M2M (bankomaty, liczniki energii elektrycznej itp.) odnotowały wzrost do 1,175 mln, natomiast liczba konsumenckich łączy zmalała o 47 tys. do 1,287 mln. Warto w tym miejscu przypomnieć, że od I kwartału Orange nie wlicza do usług mobilnych Internetu LTE działającego w strefie domowej/biurowej - trafił on do worka usług stacjonarnych.
III kwartał 2017 roku przyniósł spadek liczby klientów komórkowych usług szerokopasmowych o 47 tys., wskutek zwrotu ku ofertom mobilnego Internetu do użytku stacjonarnego oraz rosnących pakietów danych dla smartfonów w głosowych planach taryfowych. Wskaźnik penetracji dla smartfonów wśród klientów
głosowych usług abonamentowych osiągnął blisko 70% wobec 65% w III kwartału 2016 roku i 69% w II kwartale 2017 roku. Wzrost ruchu transmisji danych na użytkownika w segmencie głosowych usług abonamentowych wzrósł o 100% w porównaniu z sytuacją sprzed roku.
W III kwartale całkowita liczba klientów stacjonarnego Internetu zwiększyła się o 54 tys., osiągając poziom 2,377 mln. Utrata łączy ADSL (o 40 tys. do 1,367 mln) została z nadwyżką zrównoważona przez wzrost w usługach światłowodowych, VDSL i mobilnego Internetu do użytku stacjonarnego (o 94 tys. przyłączeń). Na koniec września, liczba klientów usług światłowodowych wyniosła 176 tys. (wzrost o 31 tys.), a docierały one do ponad 2,2 mln gospodarstw domowych - w III kwartale zasięg zwiększył się o 247 tys. gospodarstw.
Na uwagę ponownie zasługuje Internet stacjonarny oparty na LTE. O ile tradycyjne oferty LTE odnotowały spadek, to już wariant stacjonarny osiągnął 15% wzrost kwartalny (49 tys. przyłączeń), a w ujęciu rocznym liczba tego typu aktywacji wzrosła aż trzykrotnie, osiągając na koniec września 377 tys.
W segmencie stacjonarnych usług głosowych Orange odnotował kolejne już spadki - z 3,081 mln do 2,972 mln. Jednocześnie o 43 tys. wzrosła liczba usług VoIP, osiągając na koniec kwartału 771 tys.
Przychody grupy spadły w ujęciu rocznym o 1,3%, osiągając 2,814 mld zł. Zysk netto spadł w ujęciu rocznym o 24,3% do 28 mln zł. EBITDA wyniosła 776 mln zł, względem 831 mln zł przed rokiem (spadek o 6,6%), natomiast marża EBITDA zmalała rok-do-roku o 1,5 p.p. do 27,6%.
Na koniec III kwartału zasięg 3G sieci Orange docierał do 99,6% populacji kraju (bez zmian od przeszło roku), a zasięg LTE pozostał na poziomie sprzed 3 miesięcy i obejmował 99,8% populacji, czyli wzrósł o 2,5 p.p. w ujęciu rocznym.
(1) Od 1 kw. 2017 zmieniono definicję klientów ofert konwergentnych na klientów korzystających z usług stacjonarnego Internetu (w tym mobilnego Internetu do użytku stacjonarnego) w połączeniu z komórkową ofertą głosową, z korzyścią finansową
3Q13
8,074
7,052
2,402
15,126
4Q13
8,104
7,221
2,420
15,325
1Q14
8,035
7,360
2,456
15,395
2Q14
8,002
7,459
2,464
15,461
3Q14
8,058
7,533
2,468
15,591
4Q14
7,950
7,679
2,498
15,629
1Q15
7,791
7,727
2,496
15,518
2Q15
7,690
7,897
2,561
15,587
3Q15
7,606
8,087
2,601
15,693
4Q15
7,545
8,361
2,688
15,906
1Q16
7,689
8,575
2,754
16,264
2Q16
7,898
8,798
2,817
16,696
3Q16
7,309
9,085
2,893
16,394
4Q16
6,537
9,453
2,986
15,990
1Q17 (1)
5,820
9,452
bd
15,272
2Q17 (1)
4,983
9,573
bd
14,555
3Q17 (1)
4,696
9,662
bd
14,358
Liczba smartfonów i łączy szerokopasmowych:
* Liczone razem usługi abonamentowe, M2M i mobilny Internet do użytku stacjonarnego
3Q13
3,613
1,120
4Q13
3,804
1,165
1Q14
3,920
1,233
2Q14
4,044
1,319
3Q14
4,284
1,413
4Q14
4,581
1,521
1Q15
4,768
1,598
2Q15
4,965
1,700
3Q15
5,256
1,813
4Q15
5,470
2,012
1Q16
5,809
2,229
2Q16
5,996
2,473
3Q16
6,057
2,615
4Q16
6,291
2,666
1Q17
6,312
2,703
2Q17
6,441
2,788
3Q17
6,552
2,839
ARPU w zł (ang. Average Revenue Per User, czyli średni przychód z abonenta)
3Q13 (*)
13,8
59,2
72,2
34,2
4Q13 (*)
13,0
57,2
69,7
32,8
1Q14 (*)
11,9
55,6
68,0
31,8
2Q14 (*)
12,2
55,6
65,7
32,1
3Q14 (*)
12,7
53,3
61,2
31,4
4Q14 (*)
12,8
51,4
57,2
30,7
4Q14 (*)
12,8
51,4
57,2
30,7
1Q15 (*)
12,1
50,5
57,1
30,2
2Q15 (*)
12,9
50,0
55,0
30,6
3Q15 (*)
13,2
49,1
53,9
30,6
4Q15 (*)
12,7
47,1
49,8
29,8
1Q16 (*)
12,4
45,3
48,8
28,8
2Q16 (*)
11,9
44,3
46,8
28,1
3Q16 (*)
12,0
43,7
46,0
28,1
4Q16 (*)
12,6
41,9
44
28,5
1Q17 (*)
12,6
39,6
bd
28,1
2Q17 (*)
15,2
39,6
bd
30,1
3Q17 (*)
17,6
37,7
bd
30,5
AUPU (ang. Average Usage Per User, czyli średnia
liczba minut wykorzystywana przez użytkownika)
3Q13
91,3
266,8
173,2
4Q13
90,8
273,7
176,3
1Q14
90,5
279,7
186,3
2Q14
93,5
294,7
190,1
3Q14
96,3
299,1
194,2
4Q14
97,4
305,6
198,7
1Q15
100
335,6
210,9
2Q15
106
345,0
220,1
3Q15
107,8
341,3
221,1
4Q15
107,5
342,5
223,9
1Q16
105,3
345,0
225,3
2Q16
104,4
359,3
231,8
3Q16
104,7
351,1
230,4
4Q16
113,7
354,5
244,7
1Q17
121,7
342,5
248,0
2Q17
133,2
341,0
259,8
3Q17
151,9
335,7
269,5
CHURN (wskaźnik odejść)
3Q13
14,6%
3,3%
4Q13
14,8%
3,4%
1Q14
14,9%
3,4%
2Q14
14,9%
3,3%
3Q14
16,4%
3,4%
4Q14
16,8%
3,5%
1Q15
16,7%
3,7%
2Q15
16,1%
3,2%
3Q15
17,0%
3,0%
4Q15
16,9%
3,0%
1Q16
15,7%
3,0%
2Q16
15,2%
2,8%
3Q16
16,8%
2,7%
4Q16
18,1%
2,8%
1Q17
21,3%
3,1%
2Q17
25,0%
2,8%
3Q17
17,5%
2,9%
Źródło tekstu: wł
Nawet jeśli telefon byłby noszony w tylnej kieszeni - nie ma prawa się wygiąć, ani nie ma prawa wybu ...
W tej chwili pojawiło się tyle nowych legalnych platform streamingowych , że Netflix może się wypcha ...
Chodzi o dyski SSD przeznaczone do komputerów inteligencie, nie o telefony. I odstaw alkohol bo nie ...
Szalenie wroga karta xDDDDDDD Nawet fajnie to brzmi :D
Netflxowe bajki dla naiwnych o sukcesie w USA :))) Za 3 dolary więcej masz komfort bez reklamowe ...