Wyniki Grupy Polsat Plus za III kwartał 2021 r.: 20 mln usług, 17 mln Polaków w zasięgu 5G
Grupa Polsat Plus podsumowała III kwartał 2021 roku. Operator szczyci się 20 mln usług, rozbudową sieci 5G, nową identyfikacją wizualną kluczowych marek, a także wypłatą rekordowej dywidendy w wysokości 767 mln zł.

Grupa Polsat Plus po raz pierwszy prezentuje dane operacyjne uwzględniające działalność Netii i Premium Mobile, których Grupa została wyłącznym właścicielem.
W sumie Grupa jako swe najistotniejsze dokonania w trzecim w kwartale wymienia:



- osiągnięcie pułapu łącznie ponad 20 mln usług,
- rozwój sieci 5G, w której zasięgu znajduje się już ponad 17 mln mieszkańców Polski,
- wdrożenie nowej identyfikacji wizualnej kluczowych marek,
- uruchomienie dwóch serwisów i aplikacji online – Polsat Box Go i Polsat Go,
- przedłużenie prawa do PlusLigi i Tauron Ligi w siatkówce na kolejne 7 lat, do Ligi Mistrzów UEFA na trzy kolejne sezony 2021-2024, współpracę z CANAL+ dotyczącą dostępności kanałów CANAL+ SPORT3 i 4 z PKO BP Ekstraklasą w Polsat Box przez co najmniej dwa najbliższe sezony oraz umowę sponsorską z Polską Ligą Siatkówki na kolejne 7 lat,
- uruchomienie wraz z ZE PAK największej w Polsce elektrowni słonecznej Brudzew o mocy 70 MWp,
- rozpoczęcie wypłaty rekordowej dywidendy za 2020 rok w wysokości 767 mln zł.
Nasza Grupa nie zwalnia tempa i pozostaje liderem technologii 5G, mając w jej zasięgu już ponad 17 mln osób. Zapewniamy najlepsze, najszybsze i jedyne prawdziwe 5G w Polsce. Tylko w ciągu ostatnich dwóch miesięcy zasięg naszej sieci 5G objął kolejne 2 mln mieszkańców Polski, a takie tempo rozwoju jest możliwe m.in. dzięki partnerstwu z Cellnex Telecom
– ocenił Mirosław Błaszczyk, Prezes Zarządu Cyfrowego Polsatu i Polkomtela, Grupa Polsat Plus.
Rozbudowa sieci 5G
Sieć 5G Plusa jest już dostępna w ponad 700 miejscowościach dla ponad 17 mln osób. Liczba stacji siesi 5G w Polsce wzrosła do ponad 2700. Nowe nadajniki pojawiły się zarówno w lokalizacjach, w których sieć 5G była już dostępna, jak i w blisko 200 nowych miejscowościach.
Rebranding marek
Grupa Polsat Plus wprowadziła nową identyfikację wizualną najważniejszych marek Grupy, ze wspólnym hasłem „Ty rządzisz. Wybierz swoje wszystko”. Nowe graficznie logotypy otrzymały marki Plus i Polsat, marka Polsat Box zastąpiła markę Cyfrowy Polsat, serwisy Ipla i Cyfrowy Polsat Go zostały połączone w jeden serwis o nowej nazwie Polsat Box Go, a Telewizja Polsat uruchomiła zupełnie nowy, bezpłatny (w modelu reklamowym) serwis Polsat Go z treściami Telewizji Polsat.
Zobacz: Grupa Polsat Plus: główny etap kampanii rebrandingowej z Philem Collinsem i polskimi gwiazdami
20 mln usług z włączeniem Netii i Premium Mobile
W lipcu Grupa została wyłącznym właścicielem Netii oraz operatora MVNO Premium Mobile. W związku z tym od III kw. wyniki finansowe i operacyjne tych spółek zaczęła raportować łącznie w ramach Grupy Polsat Plus. Grupa wydzieliła i będzie raportować odrębnie wyniki operacyjne segmentu B2B.
W nowym ujęciu, uwzględniając dane Netii i Premium Mobile, Grupa Polsat Plus świadczy łącznie ponad 20 mln usług, a ponad 2,4 mln jej klientów korzysta z usług multiplay. Grupa odnotowała też wzrost bazy usług przedpłaconych do 2,77 mln, który ma wynikąć z dobrej sprzedaży usług komórkowych, wspartej konsolidacją Premium Mobile. Rośnie w nich ich średni przychód na użytkownika – do poziomu 16,4 zł.
Liczba usług kontraktowych, które świadczy klientom indywidualnym, zwiększyła się o 410 tys. (3,1%) rok do roku. Średni przychód od tych klientów wzrósł o 6% rok do roku, do czego przyczyniają się taryfy 5G. Niezmiennie na poziomie 6,9% pozostaje wskaźnik rezygnacji z usług wśród klientów indywidualnych.
Liczba świadczonych przez GPP aktywnych usług przedpłaconych (z telewizją włącznie) wzrosła r/r o 102 tysiące (+3,8%), osiągając poziom 2,773 mln na koniec trzeciego kwartału. Wzrost bazy usług przedpłaconych wynika zdaniem operatora z dobrej sprzedaży usług komórkowych, wspartej konsolidacją Premium Mobile.
Baza klientów kontraktowych w segmencie B2C, obejmująca również klientów Netii i Premium Mobile, wyniosła 6,069 mln. Łączna liczba klientów kontraktowych B2B wyniosła 68,8 tys. na koniec omawianego okresu (-0,1% r/r).
Wzrost r/r o 421 tys. (7,3%) klientów telefonii komórkowej to efekt m.in. akwizycji operatora Premium Mobile.
Liczba usług płatnej telewizji notowała spadek o 34 tys. r/r, co było głównie związane z mniejszą liczbą świadczonych usług telewizji satelitarnej kompensowaną większą liczbą świadczonych usług telewizji internetowej (IPTV/OTT).
Grupa zanotowała także wzrost r/r o 22 tys. (1,1%) klientów Internetu w kontraktach B2C. Wzrost ten wynikał przede wszystkim ze zwiększonego popytu na usługi dotyczące transmisji danych w sytuacji lockdownów spowodowanych epidemią COVID-19. O -31,3% spadł jednak internet w ofertach przedpłaconych.
Jednocześnie Grupa ma silną pozycję w segmencie usług B2B, do czego przyczynia się współpraca z Netią. Łączna liczba klientów B2B Grupy utrzymuje się na stabilnym poziomie ok. 70 tys., a każdy z nich generuje średniomiesięcznie blisko 1,4 tys. zł przychodu.
Najważniejsze dane operacyjne za III kwartał 2021 roku dla segmentu usług B2C i B2B:
- Łącznie Grupa Polsat Plus świadczy ponad 20 mln usług płatnej telewizji, Internetu i telefonicznych.
- Liczba klientów usług multiplay wzrosła o 105 tys. r/r (4%) do 2,44 mln.
- Liczba usług kontraktowych u klientów B2C wzrosła o 410 tys. (3,1%) r/r do 13,5 mln.
- Średniomiesięczny przychód od klienta kontraktowego (ARPU) dla usług B2C wzrósł do 68,6 zł (+5,7% r/r).
- Wskaźnik odejść klientów B2C (churn) na poziomie 6,9% w skali roku.
- Wzrosła liczba usług prepaid – do 2,77 mln oraz ich ARPU – o 3,1% r/r, do poziomu 16,4 zł.
- Klienci Cyfrowego Polsatu i Plusa przetransferowali w ciągu 9 miesięcy ok. 1303 PB danych (wzrost o 19% r/r).
- Łączna liczba klientów B2B wynosi ok. 70 tys., a każdy z nich generuje średniomiesięcznie blisko 1,4 tys. zł przychodu.
Wyniki finansowe
Przychody Grupy Polsat Plus w trzecim kwartale wzrosły 0,9% r/r, osiągając poziom 3.032 mln zł. Eliminując wpływ obniżonych rozliczeń międzyoperatorskich, wynikających z regulacji MTR/FTR, przychody całkowite wzrosły o 2,5% r/r. Skorygowany wynik EBITDA wyniósł 904 mln zł, a wolne przepływy pieniężne rosną, osiągając wysoki poziom ponad 1,4 mld zł w ujęciu 12-miesięcznym.
Na wzrost przychodów wpływ miały w głównej mierze: wzrost przychodów detalicznych, niższy poziom przychodów hurtowych, niższe przychody ze sprzedaży sprzętu, wzrost pozostałych przychodów ze sprzedaży przede wszystkim w wyniku konsolidacji przychodów spółki Esoleo.
Wyniki finansowe Grupy Cyfrowy Polsat
mln PLN | III kwartał 2021 | zmiana r/r |
Przychody ze sprzedaży | 3,032 | +2,5% |
Skorygowana EBITDA | 904 | +0% |
Skorygowana marża EBITDA | 29,8% | -6,2 p.p. |
Wyniki finansowe segmentu usług B2C i B2B
mln PLN | III kwartał 2021 | zmiana r/r |
Przychody ze sprzedaży | 2592 | 0% |
Koszty operacyjne | 1812 | 10% |
EBITDA skorygowana, z wył. wyniku NetCo | 786 | 1% |
Marża EBITDA skorygowana, z wył. wyniku NetCo | 30,3% | 0,3 p.p. |
Wskaźnik całkowitego zadłużenia zmniejszył się do poziomu 0,65x (dług netto/EBITDA LTM) w wyniku sfinalizowania transakcji z Cellnex Telecom.
Historyczne dane w tabelach
Karty SIM | Abonament | Prepaid | Internet (abonament) |
Internet (prepaid) |
Łącznie |
1Q2015 | 6,553 mln | 3,776 mln | 1,439 mln | 0,193 mln | 11,957 mln |
2Q2015 | 6,532 mln | 3,972 mln | 1,483 mln | 0,193 mln | 11,933 mln |
3Q2015 | 6,505 mln | 3,685 mln | 1,517 mln | 0,231 mln | 11,939 mln |
4Q2015 | 6,517 mln | 3,592 mln | 1,595 mln | 0,231 mln | 11,934 mln |
1Q2016 | 6,536 mln | 3,496 mln | 1,647 mln | 0,256 mln | 11,936 mln |
2Q2016 | 6,536 mln | 3,473 mln | 1,667 mln | 0,284 mln | 11,971 mln |
3Q2016 | 6,617 mln | 3,223 mln | 1,722 mln | 0,260 mln | 11,822 mln |
4Q2016 | 6,730 mln | 2,972 mln | 1,757 mln | 0,219 mln | 11,679 mln |
1Q2017 | 6,785 mln | 2,646 mln | 1,766 mln | 0,184 mln | 11,382 mln |
2Q2017 | 6,811 mln | 2,617 mln | 1,773 mln | 0,181 mln | 11,381 mln |
3Q2017 | 6,865 mln | 2,624 mln | 1,783 mln | 0,193 mln | 11,464 mln |
4Q2017 | 6,932 mln | 2,579 mln | 1,809 mln | 0,178 mln | 11,498 mln |
1Q2018 | 6,998 mln | 2,539 mln | 1,814 mln | 0,169 mln | 11,520 mln |
2Q2018 | 7,098 mln | 2,546 mln | 1,804 mln | 0,163 mln | 11,611 mln |
3Q2018 | 7,209 mln | 2,550 mln | 1,810 mln | 0,152 mln | 11,723 mln |
4Q2018 | 7,345 mln | 2,424 mln | 1,815 mln | 0,127 mln | 11,712 mln |
1Q2019 | 7,452 mln | 2,388 mln | 1,801 mln | 0,111 mln | 11,752 mln |
2Q2019 | 7,598 mln | 2,418 mln | 1,795 mln | 0,102 mln | 11,913 mln |
3Q2019 | 7,752 mln | 2,443 mln | 1,802 mln | 0,093 mln | 12,090 mln |
4Q2019 | 7,895 mln | 2,416 mln | 1,796 mln | 0,080 mln | 12,107 mln |
1Q2020 | 8,017 mln | 2,393 mln | 1,799 mln | 0,073 mln | 12,271 mln |
2Q2020 | 8,189 mln | 2,364 mln | 1,789 mln | 0,068 mln | 12,411 mln |
3Q2020 | 8,367 mln | 2,449 mln | 1,792 mln | 0,064 mln | 12,672 mln |
4Q2020 | 8,535 mln | 2,446 mln | 1,827 mln | 0,058 mln | 12,808 mln |
1Q2021 | 8,552 mln | 2,458 mln | 1,821 mln | 0,053 mln | 12,831 mln |
2Q2021 | 8,650 mln | 2.424 mln | 1,816 mln | 0.047 mln | 12,937 mln |
3Q2021 | 8,781 mln | 2,442 mln | 1,787 mln | 0,044 mln | 13,045 mln |
Przychód | Zysk netto | EBIDTA | Marża EBIDTA | |
1Q2015 | 2,329 mld zł | 170,9 mln zł | 896,6 mln zł | 38,5% |
2Q2015 | 2,469 mld zł | 305 mln zł | 977 mln zł | 39,6% |
3Q2015 | 2,415 mld zł | 502,5 mln zł | 930 mln zł | 38,5% |
4Q2015 | 2,610 mld zł | 186 mln zł | 891 mln zł | 33,8% |
1Q2016 | 2,364 mld zł | 179 mln zł | 846 mln zł | 35,8% |
2Q2016 | 2,443 mld zł | 231 mln zł | 935 mln zł | 38,3% |
3Q2016 | 2,110 mld zł | 270 mln zł | 957 mln zł | 40,1% |
4Q2016 | 2,535 mld zł | 342 mln zł | 902 mln zł | 35,6% |
1Q2017 | 2,389 mld zł | 271 mln zł | 929 mln zł | 38,9% |
2Q2017 | 2,470 mld zł | 282 mln zł | 964 mln zł | 39,0% |
3Q2017 | 2,391 mld zł | 235 mln zł | 851 mln zł | 35,6% |
4Q2017 | 2,579 mld zł | 157 mln zł | 873 mln zł | 33,9% |
1Q2018 | 2,346 mld zł | 292 mln zł | 890 mln zł | 37,9% |
2Q2018 | 2,603 mld zł | 231 mln zł | 946 mln zł | 36,1% |
3Q2018 | 2,735 mld zł | 227 mln zł | 920 mln zł | 33,6% |
4Q2018 | 3,002 mld zł | 66,1 mln zł | 941 mln zł | 31,4% |
1Q2019 | 2,792 mld zł | 300 mln zł | 1,038 mld zł | 38,2% |
2Q2019 | 2,923 mld zł | 269 mln zł | 1,076 mld zł | 36,8% |
3Q2019 | 2,892 mld zł | 236,5 mln zł | 1,021 mld zł | 35,3% |
4Q2019 | 3,069 mld zł | 311,9 mln zł | 1,062 mld zł | 32,7% |
1Q2020 | 2,849 mld zł | 184 mln zł | 1,027 mld zł | 36,0% |
2Q2020 | 2,863 mld zł | 291 mln zł | 1,002 mld zł | 35,0% |
3Q2020 | 3,004 mld zł | 345 mln zł | 1,082 mld zł | 36,0% |
4Q2020 | 3,248 mld zł | 326,7 mln zł | 1,127 mld zł | 34,7% |
1Q2021 | 2,987 mld zł | 390,4 mln zł | 1,083 mld zł | 36,2% |
2Q2021 | 3,160 mld zł | 541,7 mln | 1,141 mld zł | 36,1% |
3Q2021 | 3,032 mld zł | 3148,7 mln | 904 mln | 29,8% |
Przychód na klienta | Abonament | Prepaid |
1Q2015 | 85,8 zł | 17,3 zł |
2Q2015 | 87,0 zł | 18,3 zł |
3Q2015 | 88,1 zł | 19,0 zł |
4Q2015 | 88,3 zł | 18,5 zł |
1Q2016 | 87,0 zł | 17,7 zł |
2Q2016 | 88,4 zł | 18,9 zł |
3Q2016 | 88,6 zł | 18,7 zł |
4Q2016 | 90,7 zł | 19,2 zł |
1Q2017 | 89,1 zł | 18,7 zł |
2Q2017 | 89,6 zł | 20,5 zł |
3Q2017 | 88,4 zł | 20,2 zł |
4Q2017 | 89 zł | 20,1 zł |
1Q2018 | 81,9 zł (MSSF 15) | 20,1 zł |
2Q2018 | 82,9 zł (MSSF 15) | 20,4 zł |
3Q2018 | 84,0 zł (MSSF 15) | 20,8 zł |
4Q2018 | 84,0 zł (MSSF 15) | 20,3 zł |
1Q2019 | 82,9 zł (MSSF 15) | 20,1 zł |
2Q2019 | 83,4 zł | 20,8 zł |
3Q2019 | 84,8 zł | 20,8 zł |
4Q2019 | 85,6 zł | 20,3 zł |
1Q2020 | 85,4 zł | 20,7 zł |
2Q2020 | 86,5 zł | 21,4 zł |
3Q2020 | 86,9 zł | 21,5 zł |
4Q2020 | 89,9 zł | 21,8 zł |
1Q2021 | 90,5 zł | 21,5 zł |
2Q2021 | 91,4 zł | 22,0 zł |
3Q2021 | 90,3 zł | 21,4 zł |