Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów nałożył na operatora telekomunikacyjnego TeleGo karę w wysokości prawie 8 mln zł za wprowadzanie konsumentów w błąd.
TeleGo to spółka telekomunikacyjna, która świadczy usługi w sieci stacjonarnej i komórkowej, a także usługi dostępu do Internetu i w zakresie teleopieki. UOKiK otrzymał liczne skargi na klientów operatora, dlatego wszczął postępowanie wyjaśniające. W jego toku urząd potwierdził, że przedstawiciele firmy odwiedzali konsumentów w domach i podawali się za ich dotychczasowego, innego operatora. Wskazywali oni przy tym, że przedstawiane do podpisu dokumenty dotyczą zmiany warunków umowy, a nie podpisania nowej. Konsumenci nie otrzymywali przy tym odpowiednich dokumentów, w tym formularzy odstąpienia od umowy, co mogło utrudnić im skorzystanie z tego prawa.
Spółka TeleGo za cel swoich praktyk obierała przede wszystkim seniorów, szczególnie wrażliwą grupę społeczną. Konsumenci nie otrzymywali od przedstawicieli TeleGo pełnej i rzetelnej informacji o przedsiębiorcy, z którym podpisują umowę oraz o celu wizyty. Zdobywanie nowych klientów poprzez podszywanie się pod dotychczasowego operatora, do którego klienci mają już zaufanie, jest nieetyczne. Zakwestionowaliśmy także fakt, że przedstawiciele firmy często nie zostawiali konsumentom kompletu dokumentów, w tym formularzy odstąpienia od umowy.
– powiedział Tomasz Chróstny, Prezes UOKiK
Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów nakazał spółce TeleGo zaniechać zakwestionowanych praktyk pod rygorem natychmiastowej wykonalności oraz nałożył na operatora karę w wysokości 7 906 551 złotych. TeleGo ma również opublikować decyzję na stronie internetowej w terminie miesiąca od jej uprawomocnienia oraz wysłać informacje o decyzji do konsumentów, którzy zawarli ze spółką umowy.
W przeszłości firmy telekomunikacyjne były już karane przez UOKiK za podszywanie się pod dotychczasowego operatora. Dotyczyło to między innymi takich operatorów, jak PGT (Telefonia Polska Razem), Telekomunikacja Cyfrowa, Twoja Telekomunikacja, Nasza SA, Telestrada czy Novum.
Zobacz: Influencerzy czy scamerzy? Sprawdzi to UOKiK
Zobacz: Vectra podwyższała ceny wbrew umowom? Operator odpiera zarzuty UOKiK
Źródło zdjęć: Telepolis
Źródło tekstu: UOKiK
1@a tyś się dzisiaj urodził? Pokaz mi tu chociaż jeden artykuł na temat PO czy Brukseli ten negatywn ...
karbo@ jak się jest złodziejskim bogatym krajem to potem ma się z czego dawać aby wyhamować inflację ...
Kiedy Biedronka zrobi swój bank ?
Sam zamierzam zainstalować aplikacje bankową, ale jeszcze czekam aż załatają większość luk w systema ...
Pierwsza Ochojska. A na prośby o dowody jej plucia na leśniczych i niewidzialne groby milczy jak zak ...