DAJ CYNK

UOKiK: 500 tys. zł kary dla Telekomunikacji Cyfrowej

07.09.2017

Dodane przez: orson_dzi

Kategoria: Prawo, finanse, statystyki

Interakcje: 4996

Ważne 6

0

Do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wpłynęło ponad 300 skarg oraz innych sygnałów kwestionujących działania Telekomunikacji Cyfrowej.



Do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wpłynęło ponad 300 skarg oraz innych sygnałów kwestionujących działania Telekomunikacji Cyfrowej.

Skargi najczęściej wpływały od seniorów i ich rodzin. Dotyczyły podszywania się pod dotychczasowego dostawcę usług telekomunikacyjnych konsumenta. Np. Pani w telefonie przedstawia się że jest z telekomunikacji Orange, proponuje mi zmianę abonamentu telefonicznego za 25 zł. Pytam tą panią czy na pewno jest moim dotychczasowym operatorem, odpowiada, zapewnia że tak. Mam pani rachunek za telefon i widzę ile pani płaci, więc ja odpowiedziałam to już jak pani zrobi byle było dobrze. Powiedziała że otrzymam papier do podpisania przez jej kuriera.

Urząd wszczął postępowanie przeciwko Telekomunikacji Cyfrowej, a także ostrzegał przed jej praktykami. Analiza skarg, zawiadomień i innych sygnałów potwierdziła, że Telekomunikacja Cyfrowa wprowadza konsumentów w błąd co do swojej tożsamości, przedmiotu oferowanej konsumentom umowy oraz jej warunków finansowych. Przedstawiciele Telekomunikacji Cyfrowej dzwonią do konsumentów posiadających telefon stacjonarny, podając się za dotychczasowego "operatora" konsumenta bądź sugerują, że działają w imieniu takiego podmiotu. Proponują obniżenie abonamentu. W rzeczywistości, po podpisaniu dokumentów dostarczonych przez kuriera konsument zawiera nową umowę z Telekomunikacją Cyfrową. Co więcej, niejednokrotnie kurierzy nalegają, aby konsument podpisał dokumenty jak najszybciej, bez czytania.

W skargach konsumenci pisali np. Podczas podpisywania umowy Pan - przedstawiciel handlowy firmy - nie przedstawił się i szybko kazał mi podpisywać umowę oraz zaznaczył na kosztorysie abonamentu na kwotę 18,30 zł. Nadto zasłaniał dane firmy i nie pozwolił mi zapoznać się z treścią zapisów, gdyż się śpieszył.
Przedstawiciele Telekomunikacji Cyfrowej nie informują konsumentów - ani podczas rozmów telefonicznych, ani podczas wizyt w miejscu ich zamieszkania, kiedy dochodzi do podpisania umowy i że niższy abonament będzie obowiązywać jedynie przez dwa miesiące.

Przedstawiciele Telekomunikacji Cyfrowej nie zostawiają ponadto konsumentom dokumentów np. egzemplarza umowy, regulaminów, cennika, czy formularza odstąpienia od umowy.

Kara nałożona na Telekomunikację Cyfrową za naruszanie zbiorowych interesów konsumentów wyniosła prawie 500 tys. zł (499 225 zł).

Źródło tekstu: uokik

Komentarze
Zaloguj się
31. ~Blob
0

2017-09-09 12:14:17

Pewnie firma ,krzak, i nie będzie komu zapłacić.

Odpowiedz

30. ~ryzyko
0

2017-09-08 13:02:33

Handel przez telefon wydaje sie byc ryzykowny.

Odpowiedz

29. ~dawcior-al
-1

2017-09-07 20:13:38

Szkoda tylko, że tych kar nikt nie płaci.

Odpowiedz

28. ~
1

2017-09-07 19:11:07

Pewnie to wina Wawelu....

Odpowiedz

27. wlo
1

2017-09-07 17:07:48

26 - ja znam mechanika, który na pielgrzymki na Wawel jeździ a potrafi klientowi ogołocić auto albo powymieniać oryginalne części na stare albo zamienniki. Miał już wyroki, więc nie mówię o plotkach ;-)

Odpowiedz

25. wlo
0

2017-09-07 15:47:33

24 - aleś wymyślił...Ale to typowe dla Ciebie... Potoczny skrót...

Odpowiedz

24. ~pabloki
0

2017-09-07 15:43:39

23 potoczny skrót od tysiąc

Odpowiedz

23. ~
0

2017-09-07 15:30:58

22, a co to jest "tyś."?

Odpowiedz

22. ~pabloki
0

2017-09-07 15:28:41

21 miało być 1000 a wyszło i tyś i wyszło to co wyszło.

Odpowiedz

21. ~
0

2017-09-07 14:34:10

@ 20. ~pabloki: Jeśli biorą po 500 zł, to na zapłacenie kary wystarczy JEDEN tysiąc oszukanych staruszków!

Odpowiedz

20. ~pabloki
0

2017-09-07 13:53:21

trochę mało. oni za zerwanie terminowej biora po 500 zł. czyli wystrczy 100 tyś staruszków zebrać i już mają na zapłatę kary . zreśzta to dopiero decyzja od której przystługuje odwołanie .

Odpowiedz

19. ~
0

2017-09-07 12:46:12

@ 18. ~Pomaranczowy: Jest tak jak piszesz, a dodatkowo do tego dochodzi obawa o utratę kontaktu ze znajomymi po zmianie numeru. Ktoś młody roześle do znajomych SMS-y informujące o zmianie numeru, osoby starsze na ogół takiej możliwości nie mają.

Odpowiedz

18. ~Pomaranczowy
0

2017-09-07 12:25:14

@17 często jak ludzie maja internet stacjonarny/ telewizje to dostają telefon stacjonarny w tej cenie a bez niego musieli by opłacać utrzymanie łącza. Dużo starszych osób dalej chętnie korzysta z telefonów stacjonarnych i choćby chu na chu* stanął to zdania nie zmienią

Odpowiedz

17. ~Piotrek
0

2017-09-07 12:22:01

Po co seniorom telefony stacjonarne? Wnuczki by im dali komórki pre-paid (typu emphoria czy jakiś MYPHONE) i się skonczy naciągactwo. Nawet z garkami i patelniami do babci nie dzwonią od kiedy ma komórkę. A jak Babcia dużo dzwoni to nju z rachunkiem a nie stacjonarne Orange

Odpowiedz

16. ~Tom
0

2017-09-07 12:11:43

Nie pierwsza i ostatnia firma oszukująca osoby starsze.Moim zdaniem powinna być nałożona kara znacznie dotkliwsza i będąca jasnym ostrzeżeniem dla podmiotów stosujących podobne praktyki celowo i z premedytacją. Np 20 czy 25 mln zł. To byłaby wskazówka,że Państwo wreszcie przestaje tolerować takie praktyki.

Odpowiedz