T-Mobile Polska pokazał wyniki za ostatni kwartał 2019 roku oraz cały miniony rok. Magentowy operator miał na koniec tego okresu 10,954 mln klientów, o 167 tysięcy więcej niż rok wcześniej. W tym samym czasie liczba klientów abonamentowych wzrosła o 261 tysięcy.
Na koniec 2019 roku T-Mobile Polska miał 10,954 mln klientów usług mobilnych, o 1,5% więcej niż rok wcześniej (10,787 mln). Baza klientów abonamentowych urosła w tym czasie z 7,243 do 7,504 mln. Przez rok liczba klientów na kartę spadła z 3,544 mln do 3,450 mln. Liczba klientów usług kablowych wyniosła 18 tysięcy.
To już trzeci rok realizacji strategii skoncentrowanej na doświadczeniu i potrzebach klientów, w tym na najlepszej jakości sieci i usług. Przede wszystkim zaowocowało to konsekwentną poprawą zadowolenia klientów, co przekłada się na decyzje o pozostaniu z nami dłużej. Po drugie, wprowadziliśmy świetną ofertę zaspokajającą potrzeby telekomunikacyjne i rozrywkowe współczesnych gospodarstw domowych, przyciągając nowych klientów i oferując obecnym kolejną zachętę do zacieśnienia naszych relacji. I wreszcie, uruchomiliśmy nową linię marketingową „Bez nonsensów”, opartą na naszym proklienckim podejściu, która spotkała się z bardzo dobrym przyjęciem i zyskała dużą popularność.
Efekty: przypływ nowych klientów w ciągu roku, rekordowo niski poziom rezygnacji, a co za tym idzie rosnąca baza klientów, a jednocześnie rosnące ARPU, są zgodne z naszymi oczekiwaniami i przekładają się na wyniki finansowe. Począwszy od 2020 r. będziemy kierować się uszczegółowioną strategią, która będzie opierać się na tych sprawdzonych podstawach, co pozwoli nam odnosić jeszcze większe sukcesy w pozyskiwaniu klientów.
- powiedział Andreas Maierhofer, prezes T‑Mobile Polska.
Zobacz: UKE: 9 na 10 internautów używa internetu mobilnego. Najbardziej lubimy T-Mobile
Zobacz: T-Mobile: kiedy magentowy operator startuje z 5G? I dlaczego „bez nonsensów”?
W IV kwartale 2019 roku T-Mobile osiągnął przychód w wysokości 1,716 mld zł, o 2,3% więcej niż w analogicznym okresie 2019 roku. Z kolei wskaźnik EBIDTA AL zmalał o 1,1%, do 400 mln zł. W całym roku 2019 przychód wyniósł 6,385 mld zł, o 1,8% mniej niż rok wcześniej. Wzrósł za to przychód z usług mobilnych - z 3,876 mld zł do 3,995 mld zł. EBITDA AL za cały rok to 1,645 mld zł (+0,9% rok do roku).
Decyzja o zmianie naszego podejścia do sprzedaży hurtowej terminali połączona ze istotną przeszkodą w postaci utraconych przychodów w wyniku pożaru centrum danych Annopol wpłynęła na nasze wyniki w pierwszej połowie roku. Rosnące przychody z usług moblinych w połączeniu z szybkim wzrostem segmentu ICT i poprawą dyscypliny kosztowej pozwoliły nam ustabilizować przychody i osiągnąć wyraźną poprawę wyników z końcem roku.
Rok temu obiecaliśmy utrzymać pozytywne trendy i cieszę się, że pomimo przeciwności udało nam się dotrzymać słowa.
- powiedział Juraj Andras, członek Zarządu T‑Mobile Polska ds. finansowych
Zobacz: Gwarancja najlepszej sieci albo zwrot pieniędzy - nowa kampania T-Mobile
Zobacz: T-Mobile oferuje cztery taryfy abonamentowe dla klientów indywidualnych
Druga połowa roku upłynęła pod znakiem rozwoju oferty konwergentnej. Od końca czerwca 2019 roku portfolio usług operatora rozszerzyło się o Internet światłowodowy oraz rozrywkę, w tym dostęp do platform takich jak Netflix, Ipla lub Eleven Sports. Trzy miesiące później T‑Mobile jako pierwszy operator w Polsce wprowadził do swojej oferty usługę Amazon Prime Video. Systematycznie rozwijana jest także współpraca z firmami oferującymi światłowód – w pierwszym kwartale 2020 roku.
T‑Mobile planuje uruchomić usługę Internetu światłowodowego na infrastrukturze firm Inea oraz Nexera. Rozwój usług konwergentnych pozostaje jednym z priorytetów operatora na ten rok.
W 2019 roku T‑Mobile kładł duży nacisk na polepszenie doświadczenia klientów, w szczególności w obszarze cyfrowych kanałów obsługi. Jednocześnie klienci coraz chętniej sami zarządzają swoimi usługami w aplikacji Mój T‑Mobile, a do końca roku z aplikacji skorzystało 41% klientów operatora. Jej zwiększona popularność ma również związek z cotygodniowymi bonusami w ramach akcji „Happy Fridays”, dzięki której klienci mogą w każdy piątek aktywować w aplikacji nowe prezenty od operatora – w ciągu 10 tygodni ponad 2 miliony klientów skorzystało z tej możliwości. Działania z obszaru poprawy obsługi klienta znalazły odzwierciedlenie w ocenie, jaką wystawiają firmie jej użytkownicy. W badaniu satysfakcji klientów indywidualnych TRIM w trzecim kwartale br. w segmencie B2C T‑Mobile uzyskał najwyższą ocenę. Kierunek ten będzie kontynuowany w 2020 roku.
Oferty MagentaBIZNES cieszyły się rosnącym zainteresowaniem klientów. Z tych planów taryfowych korzysta ponad połowa klientów biznesowych T‑Mobile – ich zadowolenie i lojalność wyraźnie wzrosły, a poziom odejść jest najniższy od 10 lat. ARPU klientów MagentaBIZNES również rosło przez cały rok w wyniku zwiększającej się popularności usług dodanych, takich jak zdalne wsparcie IT lub dostęp do oprogramowania biznesowego.
W 2019 roku T‑Mobile Polska kontynuował ekspansję w sektorze ICT, rozwijając nowe kompetencje i prawie podwajając przychody z tego obszaru. Operator rozszerzył swoją ofertę usług cyberbezpieczeństwa, uruchamiając najnowocześniejsze centrum bezpieczeństwa (Security Operations Center) i oferując atrakcyjne produkty, w tym platformę Cyberguard. Poczyniono również znaczne inwestycje w infrastrukturę transmisji danych, np. takie rozwiązania jak WAN, FTTx, a także powierzchnię kolokacyjną. W ramach międzynarodowego projektu T‑Mobile stał się gospodarzem struktury T-Cloud, uzyskując dostęp do najbardziej zaawansowanego know-how Grupy DT w zakresie usług chmurowych. W efekcie firma nawiązała lub rozszerzyła istniejące umowy z wieloma wymagającymi klientami, takimi jak Najwyższa Izba Kontroli, Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej, NASK, Centrum Obsługi Administracji Rządowej, Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa, Główny Urząd Statystyczny, Polskie Koleje Państwowa i Narodowy Fundusz Zdrowia.
T‑Mobile kontynuował rozbudowę swojej sieci Narrow Band IoT, co umożliwiło operatorowi zaoferowanie klientom szeregu inteligentnych rozwiązań zaprojektowanych dla miast. Dzięki temu w 2019 roku T‑Mobile z powodzeniem wdrożył takie projekty, jak inteligentna infrastruktura parkingowa w Jeleniej Górze, system informacji o transporcie publicznym w Tychach oraz system gospodarki odpadami w Wałbrzychu.
Zobacz: Narrow Band IoT w sieci T-Mobile
Zobacz: T-Mobile chce w Wałbrzychu zbudować inteligentny system zarządzania odpadami
Rok 2019 to kontynuacja trwającego od lat trendu szybkiego wzrostu zapotrzebowanie na transmisję danych. W okresie 2017-2019 ilość danych przesyłanych przez użytkowników T‑Mobile wzrosła o blisko 200%. Dlatego T‑Mobile kontynuuje uzupełnianie zasięgu tam, gdzie jest to potrzebne, starając się jednocześnie przewidzieć przyszłe zapotrzebowanie na usługi w poszczególnych regionach. Dodatkowo w drugiej połowie roku zrealizowana została modernizacja sieci 2G/3G/4G w Warszawie. W ramach projektu wymieniona została infrastruktura aktywna stacji bazowych. Wszystkie zmodernizowane stacje obsługują obecnie agregację 3 lub 4 pasm częstotliwości, technologię QAM256 oraz MIMO 4x4 dla częstotliwości 1800 MHz, 2100 MHz i 2600 MHz. Pozwoliło to na zwiększenie realnych prędkości przesyłania danych, a ich nominalne wartości wrosły do blisko 600 Mb/s w przypadku stacji z agregacją 3 pasm częstotliwości i 700 Mb/s w przypadku agregacji 4 pasm.
W 2020 roku T‑Mobile planuje realizację modernizacji sieci w kolejnych dużych miastach Polski. Na koniec 2019 roku klienci T‑Mobile mogli korzystać z zasięgu dostarczanego przez 11350 stacji bazowych. 8850 z nich oferowało agregację przynajmniej dwóch pasm częstotliwości docierając z zasięgiem do ponad 78% populacji kraju.
Strategia T‑Mobile Polska jest nierozerwalnie związana z ochroną planety i realizacją odpowiedzialnych celów biznesowych w praktyce. W tym roku firma rozpoczęła kampanię WE CARE, która łączy wszystkie jej działania ekologiczne i stawia ambitne cele. Jej działania obejmują przede wszystkim aktywności mające na celu zmniejszenie emisji dwutlenku węgla, oszczędność zasobów, a także zwiększenie wydajności wykorzystania energii. T‑Mobile rozpoczął już wewnętrzną kampanię STOP PLASTIC, w ramach której zrezygnował z plastikowych toreb w salonach sprzedaży, a także zminimalizował użycie wyrobów z tworzyw sztucznych w biurach. Zgodnie z celem grupy DT, jakim jest znaczne ograniczenie emisji CO2, operator jest także w trakcie procesu przestawiania się na zieloną energię. W 2020 roku firma w 70% korzystać będzie z energii ze źródeł odnawialnych, a już w 2021 r. planuje korzystać wyłącznie z zielonej energii. Ponadto T‑Mobile wprowadza do swojej floty przyjazne środowisku pojazdy elektryczne już od 2011 roku. W najbliższych latach będzie zastępować samochody firmowe napędzane silnikami diesel pojazdami o alternatywnym napędzie, między innymi hybrydowym.
Zobacz: T-Mobile podejmuje działania na rzecz ochrony środowiska
Zobacz: Wyniki Orange Polska za 2019 rok: wzrost przychodów, EBITDAaL w górę, więcej klientów światłowodu i usług mobilnych
Karty SIM | Abonament | Prepaid | Łącznie |
1Q15 | 6,784 mln | 9,010 mln | 15,794 mln |
2Q15 | 6,708 mln | 9,118 mln | 15,827 mln |
3Q15 | 6,640 mln | 9,056 mln | 15,696 mln |
4Q15 | 6,569 mln | 5,487 mln | 12,056 mln |
1Q16 | 6,518 mln | 5,303 mln | 11,821 mln |
2Q16 | 6,516 mln | 5,119 mln | 11,635 mln |
3Q16 | 6,541 mln | 4,680 mln | 11,221 mln |
4Q16 | 6,612 mln | 4,022 mln | 10,634 mln |
1Q17 | 6,696 mln | 3,533 mln | 10,229mln |
2Q17 | 6,741 mln | 3,510 mln | 10,251 mln |
3Q17 | 6,797 mln | 3,500 mln | 10,297 mln |
4Q17 | 6,921 mln | 3,533 mln | 10,454 mln |
1Q18 | 6,990 mln | 3,519 mln | 10,509 mln |
2Q18 | 7,068 mln | 3,541 mln | 10,609 mln |
3Q18 | 7,152 mln | 3,541 mln | 10,693 mln |
4Q18 | 7,243 mln | 3,544 mln | 10,787 mln |
1Q19 | 7,298 mln | 3,525 mln | 10,823 mln |
2Q19 | 7,374 mln | 3,495 mln | 10,869 mln |
3Q19 | 7,434 mln | 3,474 mln | 10,908 mln |
4Q19 | 7,504 mln | 3,450 mln | 10,954 mln |
Przychód | EBIDTA/EBITDA AL | Marża EBIDTA/EBITDA AL | |
1Q15 | 1,602 mld zł | 544,1 mln zł | 34,0% |
2Q15 | 1,574 mld zł | 592,7 mln zł | 37,7% |
3Q15 | 1,638 mld zł | 689 mln zł | 42,1% |
4Q15 | 1,645 mld zł | 601 mln zł | 36,5% |
1Q16 | 1,649 mld zł | 524,8 mln zł | 31,7% |
2Q16 | 1,499 mld zł | 437 mln zł | 29,2% |
3Q16 | 1,618 mld zł | 542 mln zł | 33,5% |
4Q16 | 1,687 mld zł | 586,716 mln zł | 34,8% |
1Q17 | 1,572 mld zł | 431 mln zł | 27,5% |
2Q17 | 1,594 mld zł | 525 mln zł | 32,9% |
3Q17 | 1,600 mld zł | 375 mln zł | 20,3% |
4Q17 | 1,657 mld zł | 450 mln zł | 27,2% |
1Q18 | 1,567 mld zł | 401 mln zł | 25,6% |
2Q18 | 1,566 mld zł | 432 mln zł | 27,4% |
3Q18 | 1,688 mld zł | 418 mln zł | 24,8% |
4Q18 | 1,678 mld zł | 411 mln zł | 24,6% |
1Q19 | 1,496 mld zł | 473/393 mln zł | 31,6/26,4% |
2Q19 | 1,565 mld zł | 505/427 mln zł | 32,2/27,3% |
3Q19 | 1,612 mld zł | 501/423 mln zł | 31,1/26,3% |
4Q19 | 1,716 mld zł | 473/400 mln zł | 27,6/23,3% |
Minuty na klienta | Abonament | Łączny |
1Q15 | 299 | 150 |
2Q15 | 311 | 154 |
3Q15 | 313 | 154 |
4Q15 | 322 | 172 |
1Q16 | 325 | 204 |
2Q16 | 334 | 213 |
3Q16 | 327 | 215 |
4Q16 | 338 | 232 |
1Q17 | 340 | 246 |
2Q17 | 330 | 248 |
3Q17 | 340 | 258 |
4Q17 | 356 | 269 |
1Q18 | 344 | 260 |
2Q18 | 333 | 253 |
3Q18 | 327 | 248 |
4Q18 | 323 | 245 |
1Q19 | 337 | 255 |
2Q19 | - | - |
3Q19 | - | - |
4Q19 | - | - |
Przychód na klienta | Abonament | Prepaid | Łączny | Procent przychodu z usług niegłosowych |
1Q15 | 46 zł | 8 zł | 21 zł | 39% |
2Q15 | 45 zł | 8 zł | 24,5 zł | 39% |
3Q15 | 46 zł | 8 zł | 25 zł | 39% |
4Q15 | 42,7 zł | 8,5 zł | 26 zł | 40% |
1Q16 | 43,64 zł | 8,73 zł | 30,55 zł | 39% |
2Q16 | 39,33 zł | 8,74 zł | 26,22 zł | 46% |
3Q16 | 43,38 zł | 8,68 zł | 30,37 zł | 42% |
4Q16 | 47,10 zł | 8,56 zł | 34,26 zł | 42% |
1Q17 | 42,10 zł | 8,42 zł | 29,47 zł | 47% |
2Q17 | 42,56 zł | 12,76 zł | 29,79 zł | 48% |
3Q17 | 39,04 zł | 13,01 zł | 30,37 zł | 48% |
4Q17 | 42,60 zł | 12,78 zł | 29,82 zł | 50% |
1Q18 | 37,62 zł | 12,54zł | 29,26 zł | - |
2Q18 | 39,25 zł | 13,08zł | 30,53 zł | - |
3Q18 | 43,06 zł | 12,92 zł | 34,45 zł | - |
4Q18 | 43,32 zł | 12,99 zł | 30,32 zł | - |
1Q19 | 38,72 zł | 12,91 zł | 30,11 zł | - |
2Q19 | 38,52 zł | 12,84 zł | 29,96 zł | - |
3Q19 | 38,87 zł | 12,96 zł | 30,23 zł | - |
4Q19 | 38,70 zł | 12,90 zł | 30,10 zł | - |
Źródło tekstu: T-Mobile
Serwis CTDI i wszystko jasne...
Powinni mieć niebiesko-żółte wstążki.
1@a tyś się dzisiaj urodził? Pokaz mi tu chociaż jeden artykuł na temat PO czy Brukseli ten negatywn ...
karbo@ jak się jest złodziejskim bogatym krajem to potem ma się z czego dawać aby wyhamować inflację ...
Kiedy Biedronka zrobi swój bank ?