Wiadomości
Niechętnie skarżymy się na nieuczciwych e-sprzedawców
Większość konsumentów składa skargi na nieuczciwych e-sprzedawców dopiero przy stracie wyższej niż 300 zł.
11
Udostępnij na fb
Udostępnij na X

zakupy w sieci robi już ponad połowa Polaków
ponad 60% użytkowników sieci uważa, że zakupy w e-sklepach nie są obarczone ryzykiem
Największym problemem są fałszywe sklepy, w których płatności odbywają się bez zabezpieczeń, oraz nieuczciwi sprzedawcy, którzy pobierają należność i nie wysyłają towaru
co piąty Polak miał do czynienia z usługodawcą, który nie wywiązał się z umowy lub naruszył prawa konsumenta
Do nas trafia ponad 60 tysięcy skarg konsumenckich w ciągu roku, z czego w około 8-9 tys., czyli w co siódmy, ósmy przypadek, w jakiś sposób jest zaangażowana cyfryzacja, internet itd., albo to jest sklep internetowy, albo sposób świadczenia usługi
Polacy nie są chętni do dochodzenia swoich praw w przypadku strat niższych niż 300 zł.
Między innymi z tego powodu, że nie chcą długiego, trudnego postępowania sądowego, a czasami nie wiedzą o możliwości uzyskania pomocy, chociażby u rzecznika powiatowego albo w organizacji konsumenckiej, np. w Federacji Konsumentów