W trzecim kwartale 2022 roku na globalny rynek trafiło o 9% mniej smartfonów niż rok wcześniej. To głównie przez ograniczanie wydatków przez konsumentów i przeznaczanie pieniędzy na ważniejsze cele niż elektronika.
Miesiące lipiec, sierpień i wrzesień 2022 roku to najsłabszy trzeci kwartał od 2019 roku dla rynku smartfonów. W tym roku na światowe rynki trafiło o 9% mniej tych urządzeń niż rok wcześniej, co jest tłumaczone sytuacją gospodarczą oraz wynikającym z niej ograniczaniem wydatków przez konsumentów. Zostali oni doprowadzeni do opóźnienia zakupu nowego sprzętu elektronicznego i priorytetowego potraktowania innych niezbędnych wydatków.
Rynek smartfonów bardzo reaguje na popyt konsumentów, a sprzedawcy szybko dostosowują się do trudnych warunków biznesowych. Dla większości dostawców priorytetem jest zmniejszenie ryzyka gromadzenia się zapasów w związku z pogarszającym się popytem. Sprzedawcy mieli znaczne zapasy w lipcu, ale sprzedaż stopniowo poprawiała się od września dzięki agresywnym rabatom i promocjom. Strategia cenowa nowych produktów jest ostrożnie tworzona, nawet dla Apple'a, aby uniknąć znacznego odepchnięcia ze strony konsumentów, którzy obecnie są bardzo wrażliwi na wszelkie podwyżki cen.
– powiedziała Amber Liu, analityk w firmie Canalys
Ponieważ popyt nie wykazuje oznak poprawy w czwartym kwartale i pierwszej połowie 2023 roku, dostawcy muszą pracować nad ostrożną prognozą produkcji z łańcuchem dostaw, jednocześnie ściśle współpracując z kanałem, aby ustabilizować udział w rynku. Wchodząc w sezon wyprzedaży, konsumenci, którzy opóźniają zakupy, będą oczekiwać dużych rabatów i promocji na pakiety, a także znacznych obniżek cen na urządzenia starszej generacji. W porównaniu z okresem silnego popytu z poprzedniego roku, w czwartym kwartale 2022 roku spodziewana jest powolna, ale stabilna, świąteczna wyprzedaż. Jednak będzie zbyt wcześnie, aby nadchodzący czwarty kwartał był prawdziwym punktem zwrotnym ożywienia rynku.
– dodał Sanyam Chaurasia, analityk w firmie Canalys
W trzecim kwartale 2022 roku liderem globalnego rynku smartfonów pozostał Samsung, odpowiadając za 22% dostaw (+1 p.% rok do roku). Na podium pozostały też firmy Apple (18%, +3 p.%) oraz Xiaomi (14%, bez zmian). Poza podium pozostały firmy Oppo (10% rynku, -1 p.%) oraz Vivo (9%, -2 p.%). Pozostali producenci odpowiadali za 27% dostaw (-1 p.% rok do roku).
Zobacz: Xiaomi obniża ceny smartfonów. Zaoszczędzisz nawet 800 zł
Zobacz: Samsung wprowadza pamięć LPDDR5X 8,5 Gbps. Trafi nie tylko do nowych Galaxy
Źródło zdjęć: Marian Szutiak / Telepolis, Canalys
Źródło tekstu: Canalys
Po co więc aplikacja play24 skoro staje się nieprzydatna.
Wpierw robią tamę która przechyliła srodek ciezkosci Ziemi teraz beda ja dziurawic
Play, to kolos na glinianych nogach.
Czyli zamiast dostać 40gb dostane 20gb za 35zł? A nowe taryfy są droższe dla mnie bo nie posiadają 5 ...
Ja mam jeszcze ten cykliczny pakiet za 30zł w ofnk z mmsami bo potrzebuję, działa spoko ale volte w ...