Google ulepsza Gemini. Polacy mogą już skorzystać z nowej funkcji

Google nieustannie ulepsza Gemini, własny model sztucznej inteligencji. Dziś firma ogłosiła dostępność funkcji Deep Research w nowych językach, w tym także po polsku.

Mieszko Zagańczyk (Mieszko)
6
Udostępnij na fb
Udostępnij na X
Google ulepsza Gemini. Polacy mogą już skorzystać z nowej funkcji

Niecałe dwa tygodnie temu Google pochwalił się nowym Gemini 2.0, czyli ulepszoną wersją modelu sztucznej inteligencji, opracowywanej przez firmę. Nowość rozwinęła możliwości modelu Gemini, znanego między innymi z urządzeń z Androidem, wprowadzając kilka funkcji, w tym Deep Research.

Dalsza część tekstu pod wideo

Deep Research po polsku

Dziś firma Google ogłosiła, że funkcja Deep Research w Gemini jest już dostępna w języku polskim – wraz z ponad 45 językami w ponad 100 krajach na całym świecie. Mogą z niej skorzystać użytkownicy Gemini Advanced.

Deep Research to nowa funkcja agentowa dla Gemini Advanced, która pomaga zgłębiać złożone tematy i dostarcza wyniki w postaci kompleksowego, łatwego do odczytania raportu, który można wyeksportować do Dokumentów Google. Raporty zawierają linki do oryginalnych źródeł, dzięki czemu można łatwo zagłębiać się w temat, aby dowiedzieć się więcej.

Jak w praktyce ma to wyglądać? Google podaje przykład studenta, który pracuje nad prezentacją z robotyki i potrzebuje informacji na temat trendów w dziedzinie czujników używanych w pojazdach autonomicznych. Taki projekt badawczy może zająć całe godziny i wymagać otwarcia kilkudziesięciu różnych kart w przeglądarce, przez co trudniej dotrzeć na przykład do interesującego nas linku.

Jak obiecuje Google, dzięki Deep Research Gemini może wykonać całą tę ciężką pracę. Po wpisaniu pytania Deep Research utworzy wieloetapowy plan badawczy, który można zaktualizować lub zatwierdzić. Po zatwierdzeniu funkcja zacznie dokładnie analizować odpowiednie informacje dostępne w całym internecie.

Na tym etapie Gemini przegląda internet tak samo, jak robiłby to użytkownik – korzysta z wyszukiwarki, znajduje interesujące informacje i rozpoczyna następne wyszukiwania na podstawie zdobytej właśnie wiedzy. Powtarza ten proces wiele razy, a na koniec generuje kompleksowy raport zawierający najważniejsze ustalenia. Raport ten można wyeksportować jako plik Dokumentów Google. Jest on przejrzyście sformatowany i zawiera linki do źródłowych stron różnych firm i organizacji, których być może nie udałoby się znaleźć w inny sposób. W razie potrzeby można zadać Gemini kolejne pytania, by uzupełnić raport.

Według Google Deep Research to narzędzie, które sprawdzi się także w firmach, by na przykład upraszczać badania rynku i powstających na nim trendów.

Deep Research jest dostępny w Gemini Advanced na komputerach i urządzeniach mobilnych, a w aplikacji mobilnej będzie dostępny na początku 2025 roku. Aby rozpocząć korzystanie z tej funkcji, należy przełączyć w menu model na „Gemini 1.5 Pro z Deep Research”.