Google chce dostarczać mobilne reklamy mocno kontekstowe
Google złożył w Amerykańskim Urzędzie Patentowym wniosek dotyczący nowego sposobu dostarczania reklam kontekstowych. Ich treść zależna ma być od warunków zewnętrznych i otoczenia, w jakim znajduje się ich odbiorca, użytkownik telefonu.
Google złożył w Amerykańskim Urzędzie Patentowym wniosek dotyczący nowego sposobu dostarczania reklam kontekstowych. Ich treść zależna ma być od warunków zewnętrznych i otoczenia, w jakim znajduje się ich odbiorca, użytkownik telefonu.
W proponowanym przez Google rozwiązaniu wszystko zaczyna się od czujników zainstalowanych w telefonie, np. mikrofonu. Ten miałby zbierać informacje na temat warunków zewnętrznych i na ich podstawie dobierać odpowiednie reklamy.
Miałoby to działać następująco. Jeśli rozwiązanie zarejestruje w tle np. odgłosy kibiców, to użytkownikowi dostarczana by była reklama związana ze sportem. Jednak to nie wszystkie możliwości rozwiązania od Google.
System miałby zbierać również informacje pochodzące z innych czujników, np. czujnika temperatury. W momencie wykrycia jej niskiej wartości, użytkownik otrzymywałby reklamę, która zachęcałaby go do zakupu gorącego posiłku w najbliższej restauracji.
We wniosku możemy również przeczytać o możliwości wykorzystania zdjęć wykonanych za pomocą wbudowanego w telefon aparatu. To rozwiązanie miałoby jednak posłużyć do rozpoznawania miejsc i marek znajdujących się w utrwalonym kadrze.
Kiedy takie rozwiązanie trafi na rynek mobilny? Nie wiadomo dokładnie. Obecnie brak jest informacji na temat implementacji proponowanych rozwiązań w produktach Google czy firm trzecich.