Latem nie poznasz YouTube Shorts. Platformę zaleją filmy AI
Sekcję krótkich filmów w YouTube, czyli Shorts, zaleją wkrótce produkcje wideo generowane przez sztuczną inteligencję. Google nie nie tylko nie zamierza z tym walczyć, ale wręcz zachęci twórców do zamieszczania takich treści, integrując z YouTube Shorts narzędzie Veo 3.

YouTube ogłosił, że jeszcze tego lata do Shorts trafi najnowszy model generowania wideo oparty na sztucznej inteligencji – Google Veo 3. Narzędzie pozwoli na tworzenie krótkich filmów generowanych przez AI, które w wielu przypadkach są niemal nie do odróżnienia od materiałów nagrywanych przez ludzi.
CEO YouTube, Neal Mohan, podczas wystąpienia na festiwalu Cannes Lions zapowiedział, że integracja Veo 3 z Shorts otworzy przed twórcami zupełnie nowe możliwości.



Możliwości AI są nieograniczone. Każdy, kto ma do opowiedzenia historię, może zamienić marzenia w karierę, a każdy, kto ma głos, może zjednoczyć ludzi i zmieniać świat
Shorts, czyli krótkie pionowe wideo, to obecnie jeden z najdynamiczniej rozwijających się formatów na YouTube – liczba wyświetleń wzrosła w ostatnim roku aż o 186%, osiągając średnio 200 miliardów dziennie. Według Google wprowadzenie Veo 3 ma jeszcze bardziej pobudzić kreatywność i przyciągnąć nowych użytkowników. Platforma rozwija także funkcję automatycznego dubbingu, która pozwoli tłumaczyć filmy AI na inne języki, co pozwoli twórcom dotrzeć do odbiorców na całym świecie.
Veo 3 to jedna z nowości pokazanych przez Google na majowej konferencji Google I/O. Najnowsza generacja modelu AI Google do tworzenia wideo robi piorunujące wrażenie – pozwala na tworzenie profesjonalnie wyglądających klipów z dźwiękiem, od animacji, przez gameplaye po realistyczne filmy, a wygenerowane w ten sposób treści są w stanie konkurować jakościowo z prawdziwymi filmami. Veo 3 tworzy obraz i dźwięk na podstawie tekstowych promptów. Pojedynczy klip generowany przez Veo trwa około ośmiu sekund, ale można je łączyć, by stworzyć pełnoprawnego Shortsa o długości do 60 sekund.
Integracja Veo 3 z Shorts rodzi jednak wiele wątpliwości dotyczących praw autorskich, monetyzacji zamieszczanych filmów oraz kontroli nad treściami generowanymi przez AI. YouTube już współpracuje z agencją CAA i twórcami nad narzędziem umożliwiającym celebrytom zarządzanie swoim wizerunkiem na platformie, by ograniczyć ryzyko deepfake’ów i nadużyć. YouTube podkreśla, że AI ma być wsparciem dla twórców, a nie zagrożeniem.