W II kwartale na rynek trafiło blisko 330 mln smartfonów. To o 13,5% więcej niż przed rokiem, ale zarazem najmniejszy wzrost od 2013 roku.
Motorem napędowym sprzedaży są kraje rozwijające się Azji i Pacyfiku (z wyłączeniem Chin), Europa Wschodnia, Bliski Wschód i Afryka. W regionach tych największą popularnością cieszą się tanie smartfony z Chin i od lokalnych dostawców. Za słabnącą dynamiką sprzedaży względem poprzednich lat stoi 4% spadek sprzedaży smartfonów w Chinach. To właśnie ten kraj generuje aż 30% światowej sprzedaży smartfonów i wszelkie wahania chińskiego rynku smartfonów mają istotny wpływ na globalne statystyki.
Pomimo premiery nowych flagowców, Samsung stracił 4,3 punktu procentowego udziału w światowym rynku i sprzedał w II kwartale o 5,3% mniej smartfonów niż przed rokiem. Koreańczycy wciąż mają pozycję lidera, jednak dystans Apple'a wyraźnie zmniejszył się. O aż 46,3% wzrosła sprzedaż Huaweia, który w II kwartale dostarczył blisko 26 mln smartfonów, głównie dzięki wzrostom sprzedaży poza granicami kraju i sprzedaży smartfonów LTE w Chinach.
Pomimo wyraźnego nasycenia rynku chińskiego smartfonami, to właśnie w Chinach Apple sprzedaje co czwarty swój telefon. W II kwartale sprzedaż iPhone'ów wzrosła w Chinach o aż 68% względem analogicznego okresu 2014 roku, osiągając 11,9 mln sztuk. Sukces Apple'a widać również w statystykach systemów operacyjnych. Android po serii wzrostów zaczął w II kwartale tracić rynek na rzecz iOS-u. Niemal w miejscu stoi natomiast mobilny Windows - w skali roku sprzedaż telefonów z tym systemem wzrosła o zaledwie 0,1 mln sztuk, osiągając niespełna 8,2 mln.
Światowa sprzedaż smartfonów według producentów (końcowi użytkownicy):