Dzięki adapterowi PlayStation VR2 PC, gracze będą mogli poszerzyć swoją bibliotekę gier o tysiące tytułów dostępnych na SteamVR.
Specjalna komputerowa przystawka do gogli Sony została wyceniona na 59,99 euro, czyli niecałe 260 zł. Adapter PlayStation VR2 PC będzie dostępny zarówno w sklepie internetowym PlayStation, jak i w u wybranych sprzedawców detalicznych.
Do połączenia sprzętu gracze będą również potrzebować dostępnego w handlu kabla DisplayPort (sprzedawany osobno), który jest kompatybilny z DisplayPort 1.4, a także konta Steam i komputera spełniającego minimalne wymagania. Te wymagania minimalne prezentują się następująco:
System operacyjny: Windows 10 64-bit / Windows 11 64-bit
Procesor: Intel Core i5-7600 / AMD Ryzen 3 3100 (wymagana architektura Zen 2 lub nowsza)
RAM: 8 GB lub więcej
Karta graficzna: NVIDIA GeForce GTX 1650 lub nowsza (wymagana architektura Turing lub nowsza), seria NVIDIA RTX, AMD Radeon RX 5500XT lub nowsza / AMD Radeon RX 6500XT lub nowsza
Sugerowana minimum: dla najlepszej wydajności zalecamy użycie karty graficznej NVIDIA GeForce RTX 3060 lub nowszej albo AMD Radeon RX 6600XT lub nowszej
DisplayPort: DisplayPort 1.4 (musi mieć standardowy port wyjściowy DisplayPort lub Mini DisplayPort)
USB: Bezpośrednie połączenie, nie przez huby,
Bluetooth: Bluetooth 4.0 lub nowszy.
Instalacja jest prosta: wystarczy podłączyć PlayStation VR2 do komputera za pomocą adaptera PS VR2 PC i kabla DisplayPort 1.4. Następnie należy pobrać aplikację PlayStation VR2 oraz aplikację SteamVR ze Steama. To pozwoli na konfigurację PS VR2 na PC, dostosowanie ustawień i obszaru gry oraz rozpoczęcie kupowania i grania w gry na SteamVR.
PS VR2 zostało zaprojektowane od podstaw specjalnie dla PS5 – dlatego niektóre kluczowe funkcje, takie jak HDR, feedback w zestawie słuchawkowym, śledzenie wzroku, adaptacyjne triggery i haptyczne sprzężenie zwrotne (inne niż wibracje), nie są dostępne podczas gry na PC.
Jednak inne funkcje, takie jak 4K (2000 x 2040 na oko), 110-stopniowe pole widzenia, wykrywanie dotyku palca, widok przezroczysty, a także rendering foveated (bez śledzenia wzroku, limiter szczegółów w widzeniu peryferyjnym) i 3D Audio w obsługiwanych grach, są wspierane.
Zobacz: PlayStation wstrzymuje produkcję. Sprzedaż jest słaba
Zobacz: Najfajniejsze wiadro, jakie założysz na głowę. PlayStation VR2 – test
Źródło zdjęć: PlayStation
Źródło tekstu: PlayStation