DAJ CYNK

BMW każe płacić 80 dolarów za roczną subskrypcję Apple CarPlay, choć inni dają ją za darmo

Marian Szutiak

Rozrywka

BMW potwierdziło, że zacznie pobierać opłaty za subskrypcję usługi Apple CarPlay. Użytkownicy modeli z 2019 roku i późniejszych dostaną roczny dostęp za darmo, a za kolejny rok zapłacą 80 dolarów.

Dalsza część tekstu pod wideo
 

Nowe modele BMW, zaczynając od rocznika 2019, będą dostarczane z roczną, darmową subskrypcją usługi Apple CarPlay, która pozwala połączyć iPhone'a z systemem informacyjno-rozrywkowym samochodu. Po tym okresie właściciel auta, który będzie chciał nadal korzystać z ApplePlay, będzie musiał wnieść roczną opłatę w wysokości 80 dolarów (306 zł). Można też wykupić abonament "dożywotni" (na 20 lat) za 300 dolarów (1147 zł).

Zobacz: TomTom GO Navigation - nowa aplikacja kompatybilna z Apple CarPlay

Niemiecki producent już 18 miesięcy temu ostrzegał, że wprowadzi takie opłaty, co może jednak nie być przyjemne dla potencjalnych właścicieli samochodów BMW. Usługa CarPlay jest wliczona w cenę wielu innych, tańszych modeli, takich jak na przykład Kia Ceed, która ma też wsparcie dla Android Auto. BMW nie oferuje łączności automatycznej z systemem Android, choć mówi się, że Asystent Google i Amazon Alexa są w drodze. Jeszcze nie wiadomo, czy BMW obciąży klientów dostępem do nich.

Zobacz: Android Auto nareszcie działa bezprzewodowo

BMW twierdzi, że nowy model cenowy za Apple CarPlay pozwala na obniżenie początkowej ceny pojazdu. Koszt usługi jest jednak bardzo mały w stosunku do ceny całego samochodu, więc takiej różnicy wiele osób mogłoby w ogóle nie zauważyć.

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło zdjęć: BMW

Źródło tekstu: BMW, engadget