Ta gra to absolutny hit. W weekend zagrało w nią 16 milionów graczy

Rynek gier komputerowych i mobilnych nie przestaje zaskakiwać. Tym razem największym hitem ostatnich tygodni okazała się gra, w której użytkownicy mogą uprawiać swój własny ogródek. "Grow a Garden", gra dostępna w Roblox przyciągnęła ponad 16 milionów graczy tylko w miniony weekend, bijąc popularnością takie hity jak chociażby Fortnite. 

Anna Kopeć (AnnaKo)
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na X
Ta gra to absolutny hit. W weekend zagrało w nią 16 milionów graczy

Czym jest "Grow a Garden"? 

Na pozór gra nie ma w sobie nic rewelacyjnego. Grafiki są mocno przeciętne, jak to w pozostałych grach uniwersum Roblox. Akcja toczy się bardzo wolno a do gry przygrywa nam relaksująca muzyka. Jak widać ten spokój i powolność może być atrakcyjna dla milionów graczy na całym świecie.

Dalsza część tekstu pod wideo

Gra, jak sama nazwa wskazuje, polega na uprawianiu własnego ogródka. Na początku użytkowników otrzymuje kawałek swojego własnego pola. Może na nim posadzić nasiona i obserwować ich wzrost, oczywiście dbając o różne aspekty rozwoju swoich upraw. Następnie rośliny można sprzedać zarabiając na kolejne nasiona. Dostępna jest też chociażby opcja kradzieży z innych ogródków. Użytkownicy mogą także przyspieszyć rozwój swoich ogrodów dzięki Robuxom, czyli wirtualnej walucie dostępnej w uniwersum Roblox. 

Gra stała się absolutnym hitem nie tylko Robloxa ale całej branży gamingowej. Od jej uruchomienia w marcu tego roku odwiedziło ją już ponad 9 miliardów użytkowników. Ponad 35% graczy to osoby w wieku 13 lub mniej lat. 

Roblox to amerykańska platforma do gier, która w tym roku może pochwalić się niemal 100 milionami użytkowników dziennie. 

Zapytany przez BBC Andrew Przybylski, profesor Uniwersytetu w Oxfordzie o potencjalny wpływ gry na zainteresowanie ogrodnictwem z humorem stwierdził:

Gra raczej nie będzie miała wielkiego przełożenia na realne życie, tak jak Super Mario Wonder nie sprawiło, że więcej ludzi zainteresowało się hydrauliką.

Z kolei profesor Sarah Mills z Uniwersytetu Loughborough skrytykowała grę za funkcje płatności za dodatki w grze, które jej zdaniem mają zły wpływ na rozwój dzieci i ich funkcjonowanie w społeczeństwie.