Klienci PKO BP mają problem. Wydano pilny komunikat
PKO BP wydał ostrzeżenie dla wszystkich Polaków, nie tylko klientów tego banku. W nim przestrzega przed wakacyjnym rozluźnieniem, które może sprowadzić na nas kłopoty.

Lato to czas wakacji. Wiele osób myśli już tylko o zwiedzaniu i leżeniu nad basenem z drinkiem z palemką w ręku. Jednak PKO BP ostrzega, że wakacyjny relaks szybko może zamienić się w koszmar. Warto przestrzegać kilku zasad, dzięki którym uchronimy się przed kłopotami.
PKO BP ostrzega
PKO BP wydał komunikat, w którym ostrzega przede wszystkim swoich klientów, ale do przedstawionych zasad powinien stosować się tak naprawdę każdy. Oto kilka zasad, dzięki którym możemy uchronić swoje finanse na wakacjach.



Podczas planowania podróży i dokonywania rezerwacji noclegów czy biletów lotniczych, kluczowe jest zachowanie ostrożności. Zawsze korzystaj ze znanych platform rezerwacyjnych. Przed finalizacją transakcji upewnij się, że adres strony internetowej jest prawidłowy i sprawdź wiarygodność certyfikatu SSL (klikając ikonę kłódki obok adresu URL w przeglądarce). Pamiętaj, sama obecność kłódki nie jest wystarczającą gwarancją bezpieczeństwa. Zawsze warto też zweryfikować opinie o wybranej usłudze w internecie.
Bądź szczególnie czujny na podejrzane wiadomości od hoteli czy linii lotniczych. Prośby o ponowne potwierdzenie danych płatniczych mogą być próbą wyłudzenia informacji. Oszuści coraz częściej przejmują konta usługodawców (np. hoteli), dlatego każda wiadomość o zmianie sposobu płatności, problemach z transakcją lub otrzymanie maila z hotelu, mimo rezerwacji przez platformę zewnętrzną, powinno wzbudzić Twoje podejrzenia. Może to oznaczać, że padłeś ofiarą oszustwa, a cyberprzestępcy próbują wykraść Twoje dane.
Nigdy nie zgadzaj się na płatność poza oficjalnymi kanałami (aplikacją, stroną hotelu/przewoźnika lub portalu rezerwacyjnego). Miej się na baczności przed niezwykle atrakcyjnymi, ale fikcyjnymi ofertami noclegów – zazwyczaj są to pułapki.
Chroń swoją kartę płatniczą i dokumenty tożsamości. Nikt nie ma prawa ich zabrać. To pracownik powinien zawsze przyjść do Ciebie z terminalem płatniczym. Pamiętaj, że numer karty, nazwisko właściciela i kod CVV2 na rewersie to wszystko, czego potrzebuje oszust, aby dokonać płatności online. Podobnie, podczas meldowania się w hotelu czy wypożyczania sprzętu, obsługa może jedynie poprosić Cię o okazanie dokumentu tożsamości – nie wolno im go zabrać.
Korzystaj z sieci Wi-Fi wyłącznie wtedy, gdy masz pewność co do ich pochodzenia. Najlepiej zapytaj personel o dokładną nazwę oficjalnej sieci. Nie korzystaj z publicznego Wi-Fi, które nie jest zabezpieczone hasłem. Dodatkowo, po zakończeniu korzystania z ważnych aplikacji, zawsze się z nich wyloguj, aby zabezpieczyć swoje dane.