DAJ CYNK

BLIK - polski system płatności mobilnych

orson_dzi

Fintech

Prezes Narodowego Banku Polskiego wydał zgodę na prowadzenie przez Polski Standard Płatności mobilnego systemu płatności pod nazwą BLIK.

Prezes Narodowego Banku Polskiego wydał zgodę na prowadzenie przez Polski Standard Płatności mobilnego systemu płatności pod nazwą BLIK.

BLIK umożliwi uzytkownikom telefonów dokonywanie płatności w sklepach, wypłacanie telefonem gotówki w bankomatach, dokonywanie płatności w internecie, jak również wzajemne rozliczenia pomiędzy posiadaczami telefonów (tzw. płatności P2P). Dzięki decyzji Prezesa NBP, PSP (Polski Standard Płatności) będzie mógł prowadzić system płatności mobilnych. Oznacza to, że po wcześniejszej zgodzie UOKiK, uzyskane zostały wszystkie formalne zezwolenia, aby uruchomić nowy projekt.

Obecnie rozpoczyna się przyłączanie banków i testy startowe systemu. Cały czas trwają też intensywne prace nad zwiększaniem sieci akceptacji transakcji mobilnych. Jeszcze w tym roku można oczekiwać rozpoczęcia funkcjonowania systemu płatności w aplikacjach wszystkich banków udziałowców projektu.

Dzięki decyzji Prezesa NBP nie ma już żadnych formalnych przeszkód na drodze do stworzenia powszechnego, polskiego standardu płatności mobilnych. Systemu otwartego dla wszystkich banków i innych uczestników rynku finansowego w Polsce. Pracujemy nad tym, aby Polska była liderem płatności przez telefon w Europie. To naprawdę możliwe. Zapraszam do korzystania z systemu BLIK instytucje polskiego rynku finansowego. Przypomnę, że w tym roku podpisaliśmy listy intencyjne z: Eurobankiem, BNP Paribas Bankiem Polska, Credit Agricole, Getin Bankiem, Idea Bankiem, Dotpay, CashBill, IT Card - mówi prezes PSP Adam Malicki.

BLIK to rozwiązanie dla banków różnego typu, zarówno tych dużych z milionami Klientów, jak i tych działających lokalnie. To również oferta dla agentów rozliczeniowych. Tworzymy rozwiązanie znacznie zwiększające skalę transakcji bezgotówkowych. To wreszcie, a może przede wszystkim, rozwiązanie dla sklepów różnego typu i wielkości. Nadrzędnym celem współpracy tych wszystkich firm ma być satysfakcja Klientów korzystających z ich usług. Jesteśmy zdeterminowani do szybkiego i sprawnego działania, tak aby już na starcie, który planujemy w czwartym kwartale tego roku, Klienci mieli do dyspozycji maksymalnie dużą sieć punktów akceptujących płatności mobilne PSP - dodaje Malicki.

Zobacz: UOKiK dał zielone światło Polskiemu Standardowi Płatności

Zobacz: Polskie banki łączą siły - będzie wspólna bankowość mobilna

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: PSP; wł