W Polsce działa już ponad milion terminali płatniczych
W Polsce dynamicznie rośnie liczba terminali płatniczych. Według danych NBP na koniec marca br. było ich ponad 943 tysiące, po niespełna czterech miesiącach dane Visa pokazują, że liczba terminali przekroczyła milion.

Ta dynamicznie rosnąca liczba potwierdza, że urządzenia do akceptacji kart płatniczych stają się istotnym elementem prowadzenia biznesu, pozwalając m.in przyspieszyć obsługę.
Przekroczenie pułapu miliona terminali działających w Polsce to także efekt zaangażowania całego ekosystemu płatniczego w ostatnich miesiącach. Jednym z najważniejszych działań zrealizowanych wspólnie na polskim rynku było podniesienie limitu płatności zbliżeniowych bez podawania kodu PIN do 100 złotych. Zmiana ta umożliwiła konsumentom dokonywanie większych zakupów w szybszy, wygodniejszy i bezpieczny sposób.



Milion terminali POS funkcjonujących na polskim rynku to kolejny, ważny etap rozwoju handlu w Polsce. Więcej sposobów akceptacji płatności umożliwia realizację większej liczby transakcji i dostęp do nowych grup klientów. W dobie stopniowego odbudowywania gospodarki po pandemii COVID-19, ma to kluczowe znaczenie dla wielu sprzedawców. Tym bardziej cieszy nas, że w Polsce przekroczyliśmy pułap miliona terminali, a liczba ta dalej rośnie, co oznacza, że coraz więcej drobnych detalistów będzie mogło oferować konsumentom więcej sposobów dokonywania płatności.
Adrian Kurowski, dyrektor Visa w Polsce
Dane Visa wskazują, że udział transakcji zbliżeniowych kartami Visa wydanymi w Polsce wzrósł o ponad 10% w kwietniu 2020 r. (r/r). Zmiana ta wpisuje się w ogólnoeuropejski trend. W Europie udział transakcji zbliżeniowych w ogólnej liczbie transakcji wynosi już ponad 70%.
Pandemia dodatkowo wpłynęła na zachowania i oczekiwania konsumentów. Wielu z nich robi zakupy przez internet i dokonuje płatności cyfrowych w sklepach już nie tylko ze względu na wygodę tych rozwiązań, ale najprawdopodobniej także z potrzeby zachowania dystansu społecznego. Polscy przedsiębiorcy dostrzegli, że w miarę znoszenia obostrzeń i ponownego uruchamiania gospodarki, przyjmowanie płatności zbliżeniowych cieszy się rosnącym zainteresowaniem klientów.
Posiadanie terminala staje się coraz ważniejsze dla rozwoju i umacniania swojego biznesu. Potwierdzają to badania Visa, z których wynika, że 2 na 3 sprzedawców woli, gdy klienci płacą kartą lub telefonem, gdyż dzięki temu mogą oni obsłużyć ich większą liczbę w godzinach szczytu.