DAJ CYNK

Polacy znów robieni w bambuko, chodzi o klientów PKO BP

Dominik Krawczyk

Bezpieczeństwo

Polacy znów robieni w bambuko, chodzi o klientów PKO BP

CSIRT KNF przestrzega, że właśnie trwa kolejny atak wymierzony w klientów PKO Banku Polskiego. Warto dodać, że jest nieco inny niż zazwyczaj, przez co ryzyko wydaje się wyższe.

Dalsza część tekstu pod wideo
 

Wiadomo, że jak atakować w ciemno, to najlepiej klientów banku największego. W końcu zwiększa to szanse na celny strzał. Tak więc to, że ktoś nęka akurat klientów PKO BP, nie powinno dziwić. Za to szczególna jest tym razem zastosowana sztuczka.

Przestępcy rozsyłają fałszywe wiadomości SMS, w których informują o zalegających na koncie punktach rzekomego programu lojalnościowego PKO BP – alarmuje CSIRT KNF. Oczywiście tak naprawdę żadnej nagrody do odebrania nie ma. Zamiast tego można stracić pieniądze.

Zawarty we wiadomości link prowadzi do formularza wymuszającego podanie danych osobowych. Co więcej, na ostatnim etapie pojawia się też żądanie uiszczenia opłaty manipulacyjnej w niewielkiej kwocie. Nie chodzi jednak o 1,21 zł, lecz o znacznie większe pieniądze.

Przestępcy usiłują wykraść zarówno personalia ofiary, jak i komplet informacji o karcie płatniczej, w tym kod autoryzacji CVV2/CVC2. Należy oczekiwać, że jeśli tylko się im powiedzie, to podejmą próbę wyczyszczenia powiązanego rachunku aż do wysokości ustalonych limitów.

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło zdjęć: Anna Rymsza / Telepolis

Źródło tekstu: Twitter, oprac. własne