DAJ CYNK

mBank wprowadza nowość. Musisz zajrzeć do aplikacji

Mieszko Zagańczyk

Bezpieczeństwo

mBank zapowiada wprowadzenie nowego mechanizmu ochrony przed oszustami. Od najbliższego poniedziałku, 27 marca, wszystkie rozmowy inicjowane przez pracowników banku będą potwierdzane w aplikacji mobilnej. W ten sposób klient będzie miał pewność, że rozmawia z faktycznym przedstawicielem mBanku, a nie oszustem.

Podobne zabezpieczenie – weryfikację tożsamości konsultantów przez IKO – już ponad rok temu wprowadził jako pierwszy na rynku bank PKO. Podobny mechanizm wdrożył kilka miesięcy temu bank Millennium, a ponieważ oszustwo „na konsultanta” to wciąż popularna metoda przekrętów, kolejne banki będą wprowadzać takie dodatkowe zabezpieczenia. Tak jak teraz mBank.

mBank: mobilne potwierdzenie tożsamości pracownika

Wprowadzana od 27 marca przez mBank metoda potwierdzenia tożsamości pracownika wykorzystuje system mobilnej autoryzacji. Na początku rozmowy konsultant prześle klientowi powiadomienie w aplikacji mobilnej mBanku ze swoim imieniem i nazwiskiem. Rozmowa będzie kontynuowana tylko wtedy, gdy klient zatwierdzi ją w aplikacji mobilnej. Pracownik nie będzie zadawał żadnych pytań weryfikacyjnych. Wystarczy potwierdzenie rozpoczęcia rozmowy w aplikacji.

Cyberoszuści są w swoich działaniach bezwzględni i zdeterminowani. Podszywanie się w rozmowach telefonicznych pod pracownika bezpieczeństwa banku, funkcjonariusza Policji, CBA bądź prokuratury są tego najlepszym przykładem. Mówimy takim działaniom „nie” i wprowadzamy kolejne rozwiązanie bezpieczeństwa. Dzięki niemu klienci będą mieć pewność, że kontaktuje się z nimi pracownik banku, a nie oszust

 – mówi Jarosław Górski, dyrektor departamentu bezpieczeństwa mBanku.

Mobilne potwierdzenie tożsamości będzie obligatoryjne przy każdej rozmowie telefonicznej z mBankiem, która dotyczy produktów, danych klienta lub potwierdzenia płatności. W przypadku gdy do klienta zadzwoni osoba podająca się za pracownika banku, a ten nie otrzyma w aplikacji mobilnej mBanku powiadomienia o tożsamości, może to być sygnał, że po drugiej stronie słuchawki jest oszust. Taką rozmowę należy natychmiast przerwać i powiadomić mLinię o zaistniałej sytuacji.

mobilne potwierdzenie tożsamości pracownika

Nowy sposób ochrony przed oszustami nie będzie obejmował osób, które nie mają aplikacji, za to korzystają z potwierdzeń SMS. Jak wyjaśnia Jarosław Górski, autoryzacja oparta o kody SMS nie pozwala zbudować takiego mechanizmu obrony, bo każdy, również oszust, mógłby wysłać SMS-a podszywającego się pod bank. Dlatego mBank zachęca klientów do przejścia na mobilną autoryzację.

Mobilne potwierdzenie tożsamości pracownika nie dotyczy klientów korporacyjnych.

Zobacz: mBank ma przydatną nowość. Zajrzyj do poczty
Zobacz: mBank zaskakuje nowością. Tego w Polsce jeszcze nie było

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło zdjęć: Shutterstock, mBank

Źródło tekstu: mBank