DAJ CYNK

Bank Pekao z nowościami. Już nie przepłacisz

Mieszko Zagańczyk

Aplikacje

PeoPay w telefonie

Bank Pekao wprowadził kilka nowości do bankowości internetowej i aplikacji mobilnej PeoPay. Wśród nich znalazły się kontrola nad płatnościami subskrypcyjnymi.

Bank Pekao pochwalił się, że już ponad 3.2 mln osób korzysta aktywnie z jego bankowości elektronicznej. Jednocześnie poinformował o nowościach, jakie czekają na klientów od września.

Na początku miesiąca w aplikacji mobilnej PeoPay połączone zostały dwie grupy funkcji „Zarządzanie płatnościami” oraz „Nadchodzące płatności”. Zdaniem banku ułatwi to planowanie i zarządzanie cyklicznymi wydatkami. Klienci w jednym miejscu otrzymali możliwość kontrolowania swojego budżetu, w tym automatyzowania koniecznych do wykonania opłat. Tam też będą mogli sprawdzić, co dzieje się z wydawanymi środkami np. na wykupionych subskrypcjach.

W „Nadchodzących płatnościach” Bank Pekao wdrożył nowe udogodnienia dotyczące zarówno aplikacji PeoPay jak i serwisu internetowego Pekao24. Nowościami są:

  • prezentacja płatności zaplanowanych, czyli tych oczekujących na wykonanie oraz tych, których nie udało się zrealizować,
  • prezentacja płatności sugerowanych, czyli tych, które są regularnie wykonywane, a bank podpowiada kolejne terminy ich realizacji oraz sposób ich zautomatyzowania,
  • prezentacja płatności subskrypcyjnych, czyli płatności realizowanych z karty kredytowej klienta na podstawie udzielonej przez niego zgody na zakup odnawialnych usług lub produktów.

Bank opracował funkcję nadchodzących płatności, posługując się matematycznym modelem stworzonym przez własnych ekspertów. Płatności są kolejno grupowane według kryteriów takich jak, np. odbiorcy, rodzaj płatności, struktura rachunków, rodzaj cykliczności itp. 

Tak wytypowane operacje prezentowane są klientowi jako podpowiedź, sugestia płatności, która może zostać w prosty sposób powtórzona albo zamieniona na płatność całkowicie zautomatyzowaną, np. zlecenie stałe czy polecenie zapłaty. Pozwala to klientowi nie martwić się o terminowe regulowanie swoich zobowiązań.

Analizując transakcje z kart płatniczych, bank umożliwia wgląd w płatności subskrypcyjne, które są związane z wykupionymi przez niego usługami wideo (Netflix, Spotify, ViaPlay), prenumeratami czasopism czy dotyczącymi zdrowia, jak karnety fitness, basen lub diety pudełkowe. Pokazanie użytkownikowi tego typu płatności, które są automatycznie odnawialne przez zewnętrznych dostawców usług, umożliwia szybkie zorientowanie się, z jakich wykupionych usług aktualnie korzystają, a z jakich już nie.

Wśród nowości wdrożonych ostatnio w bankowości elektronicznej Banku Pekao warto wspomnieć jeszcze o wpływach na konto. Nowe powiadomienia można aktywować w serwisie Pekao24 lub aplikacji PeoPay w sekcji Ustawienia w formie SMS-a lub bezpłatnego pusha z aplikacji PeoPay. Powiadomienie nadejdzie od razu po wpływie np. wynagrodzenia czy pieniędzy od innej osoby.

Poza tym użytkownicy serwisu internetowego Pekao24 mogą korzystać z nowego widżetu ze skrótami do ulubionych funkcji w serwisie. Można wybrać maksymalnie 5 pozycji spośród listy skrótów, które są systematycznie rozszerzane np. przelew, ustawienia lub dyspozycje.

Zobacz: Bank Pekao daje Ci 350 zł. Tyle dostaniesz w trzech nowych promocjach
Zobacz: Bank Pekao rozdaje Canal+ i Netflixa. Tym razem nie tylko

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło zdjęć: Shutterstock

Źródło tekstu: Pekao SA