Reklamy na Super Bowl jeszcze nigdy nie były tak futurystyczne. Roboty i sztuczna inteligencja dobre do wszystkiego

Super Bowl, czyli finał rozgrywek ligi futbolu amerykańskiego NFL są już za nami. Od lat nie jest to już tylko wydarzenie sportowe. Dla wielu osób aspekt sportowy w ogóle schodzi na dalszy plan. Dla osób, które nie interesują się futbolem amerykańśkim, Super Bowl to przede wszystkim telewizyjne show oraz... reklamy.

Arkadiusz Dziermański (orson_dzi)
8
Udostępnij na fb
Udostępnij na X
Reklamy na Super Bowl jeszcze nigdy nie były tak futurystyczne. Roboty i sztuczna inteligencja dobre do wszystkiego

Co roku firmy prześcigają się w nowych pomysłach przy tworzeniu reklam z okazji Super Bowl oraz wydają na to miliony dolarów. Samo wykupienie 30-sekundowego spotu kosztowało w tym roku 4,5 mln dolarów. Ale 30 sekund to za mało dla największych firmy, które bez problemu wykupuję o wiele dłuższy czas antenowy. A ile kosztuje samo przygotowane spotu? Tego często nie wiemy, ale zapewne są to nie mniejsze kwoty. W wielu przypadkach reklamy są reżyserowane przez najbardziej znanych reżyserów i występują w nich popularni aktorzy.

Dalsza część tekstu pod wideo

Co prawda tegoroczny finał miał najmniejszą oglądalność od 11 lat, ale hej! to w końcu 98,2 mln osób oraz 100,7 mln jeśli doliczymy do tego platformy streamingowe. Dlatego też wyprodukowanie reklamy dla 100 mln widzów zwyczajnie się opłaca. I to bez względu na koszty. Wyobrażacie sobie, co działoby się, gdyby filmy na Polsacie miały 100 mln widownię? Tak, trwałyby 8 godzin, z czego 6,5 stanowiłyby reklamy.

Reklamy stanowią nie tylko źródło rozrywki, bo w przeciwieństwie do codziennych produkcji są naprawdę ciekawe i warte obejrzenia, ale też są doskonałym źródłem informacji. To właśnie dzięki reklamie podczas Super Bowl dowiedzieliśmy się np. o premierze nowej gry Apex Legends. Teraz poważny konkurent Fortnite'a w dwa dni od premiery ma już ponad 2,5 mln graczy.

Ile kosztowała najdroższa reklama podczas Super Bowl (nie licząc produkcji)? 12,4 mln dolarów. Tyle zapłacił Chrysler za reklamę z 2011 roku. Ale sam spot - poezja!

Warto też wspomnieć niewiele tańszy, bo kosztujący 12 mln dolarów spot Bud Lighta z 2014 roku.

Na kolejnych stronach znajdziecie tegoroczne reklamy, podzielone tematycznie. Nie będę Was zanudzać tekstem. Usiądźcie wygodnie i oglądajcie, bo w Polsce o takich reklamach możemy pomarzyć.

Simplisafe

Michelob Ultra

Turbo Tax

T-Mobile

Sprint

Mint Mobile

Verizon

Microsoft

 Amazon Alexa

Amazon Prime Studios

ADT

Netflix

Wix

Google

Bumble

Toyota

Mercedes

Audi

Hyundai

Kia

Burger King

Devour

Kapitan Marvel

Opowieść podręcznej, sezon 3.

Washington Post

Bud Light i... Gra o Tron

Bud Light

Olay

Norwegian Cruise Lines

Turkish Airlines

Expensify

Budweiser

NFL

Michelob Ultra

Stella Artois

Weather Tech

Colgate

Planters

Avocados from Mexico

Pringles

Skechers

Doritos

M&M's

Bubly

Persil

Pepsi

BON&VIV Spiked Seltzer