DAJ CYNK

Salony T-Mobile bardziej przyjazne dla osób niepełnosprawnych

14.11.2014

Dodane przez: LuiN

Kategoria: Wydarzenia

Interakcje: 9

Ważne 3

3

Blisko 140 punktów sprzedaży T-Mobile, zostało dostosowanych i odpowiednio oznakowanych, aby spełnić oczekiwania klientów niepełnosprawnych oraz zapewnić im swobodny dostęp do usług telekomunikacyjnych.

Blisko 140 punktów sprzedaży T-Mobile, zostało dostosowanych i odpowiednio oznakowanych, aby spełnić oczekiwania klientów niepełnosprawnych oraz zapewnić im swobodny dostęp do usług telekomunikacyjnych.

Punktem wyjścia do wprowadzenia zmian na tak szeroką skalę jest Rozporządzenie Ministra Administracji i Cyfryzacji z 9 kwietnia 2014 roku, w sprawie szczegółowych wymagań dotyczących świadczenia udogodnień dla osób niepełnosprawnych przez dostawców publicznie dostępnych usług telefonicznych. Na wprowadzenie udogodnień określonych w ustawie firmy mają czas od 6 do 12 miesięcy.

Od października, dokładnie po 6 miesiącach, w dostosowanych salonach T-Mobile klienci słabowidzący i niewidzący mogą zamówić dokumenty takie jak: ogólne warunki umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych, wzór umowy, cennik usług, regulamin świadczenia usług telekomunikacyjnych, fakturę, rachunek szczegółowy. W formie: wytłoczenia dokumentów w alfabecie Braille'a lub w postaci elektronicznej, na papierze lub przy użyciu dużej czcionki w formacie A3, w postaci elektronicznej w formacie tekstowym na podany adres email, które zrealizowane będą 30 dni od daty złożenia zamówienia.

Dodatkowo klienci niewidzący będą mieli możliwość, zapoznania się ze wszystkimi przysługującymi im prawami, dzięki specjalnie stworzonej ulotce w alfabecie Braille'a. Osoby niepełnosprawne uzyskają wszystkie informacje od przeszkolonych konsultantów w poza kolejkowym systemie obsługi i będą mieli możliwość dostępu do salonów bez barier architektonicznych.

W wybranych salonach T-Mobile zastosowano przenośne pętle indukcyjne. Pętle działają na małej przestrzeni i ułatwiają osobom z niedosłyszącym komunikację z obsługującym ich konsultantem. Na miejscu klienci niedosłyszący otrzymają na ten temat również ulotkę informującą wskazaną przez MAiC. Lista z wykazem dostosowanych salonów na terenie całej Polski, dostępna jest pod tym adresem, w zakładce Udogodnienia dla Osób Niepełnosprawnych.

Zgodnie z wymogami rozporządzenia, od kwietnia 2015 roku salony T-Mobile udostępnią możliwość komunikacji audiowizualnej osobom niesłyszącym w systemie tłumacza on-line języka polskiego i migowego. Wybrane treści ze stron serwisów T-Mobile również będą tłumaczone na język migowy.

Źródło tekstu: T-Mobile

Komentarze
Zaloguj się