Najszybszy Internet mobilny w Polsce? Wyniki RFBenchmark są jasne
Najnowsze badanie jakości Internetu mobilnego w Polsce, przeprowadzone przez portal RFBenchmark w kwietniu 2025 roku, ponownie potwierdza dominację T-Mobile w kategorii szybkości pobierania danych w technologii 5G. Analiza oparta na ponad 433 tysiącach pomiarów użytkowników aplikacji mobilnej rzuca światło na aktualne możliwości sieci czterech głównych graczy na rynku: Orange, Play, Plus i T-Mobile.

W 5G dominuje T-Mobile
W kluczowej dla użytkowników kategorii prędkości pobierania danych w sieci 5G, T-Mobile utrzymał pozycję lidera, osiągając imponującą średnią 405,1 Mb/s. To wynik znacząco przewyższający konkurencję. Drugie miejsce zajął Orange z wynikiem 360,2 Mb/s, a za nim uplasowali się Play (206,9 Mb/s) oraz Plus (130,1 Mb/s). T-Mobile okazał się również najszybszy pod względem wysyłania danych w 5G, osiągając 60,9 Mb/s. Najniższa średnia wartość parametru PING była w Orange – 19,3 ms.
Operator | Pobieranie danych |
Wysyłanie danych |
PING | Liczba pomiarów |
Orange | 360,2 Mb/s | 59,0 Mb/s | 19,3 ms | 48 857 |
Play | 206,9 Mb/s | 51,3 Mb/s | 21,4 ms | 51 666 |
Plus | 130,1 Mb/s | 28,9 Mb/s | 26,7 ms | 29 620 |
T-Mobile | 405,1 Mb/s | 60,9 Mb/s | 22,2 ms | 25 407 |
W 4G LTE również najszybsze pobieranie w T-Mobile
W starszej, ale wciąż powszechnie używanej technologii 4G LTE, T-Mobile również wykazał się najwyższą średnią szybkością pobierania danych, osiągając 56,0 Mb/s. W kategorii wysyłania danych w liderem okazał się Play z wynikiem 22,8 Mb/s. Pod względem najniższych opóźnień prym ponownie wiódł Orange z wynikiem 28,2 ms.



Operator | Pobieranie danych |
Wysyłanie danych |
PING | Liczba pomiarów |
Orange | 42,5 Mb/s | 20,5 Mb/s | 28,2 ms | 84 905 |
Play | 42,8 Mb/s | 22,8 Mb/s | 28,5 ms | 89 270 |
Plus | 39,8 Mb/s | 18,3 Mb/s | 39,0 ms | 48 300 |
T-Mobile | 56,0 Mb/s | 22,0 Mb/s | 30,0 ms | 49 961 |
Jak podsumowują analitycy serwisu RFBenchmark, mimo obserwowanej stabilizacji na rynku usług mobilnych, wciąż widoczne są istotne różnice w kluczowych parametrach jakościowych oferowanych przez poszczególnych operatorów. Rosnące znaczenie technologii 5G w codziennym korzystaniu z Internetu mobilnego oraz wysoka aktywność pomiarowa użytkowników w całym kraju jednoznacznie wskazują, że jakość sieci pozostaje jednym z najważniejszych czynników wpływających na ogólne doświadczenie i satysfakcję klientów.