Najszybszy Internet mobilny w Polsce? Wyniki RFBenchmark są jasne

Najnowsze badanie jakości Internetu mobilnego w Polsce, przeprowadzone przez portal RFBenchmark w kwietniu 2025 roku, ponownie potwierdza dominację T-Mobile w kategorii szybkości pobierania danych w technologii 5G. Analiza oparta na ponad 433 tysiącach pomiarów użytkowników aplikacji mobilnej rzuca światło na aktualne możliwości sieci czterech głównych graczy na rynku: Orange, Play, Plus i T-Mobile.

Marian Szutiak (msnet)
6
Udostępnij na fb
Udostępnij na X
Najszybszy Internet mobilny w Polsce? Wyniki RFBenchmark są jasne

W 5G dominuje T-Mobile

W kluczowej dla użytkowników kategorii prędkości pobierania danych w sieci 5G, T-Mobile utrzymał pozycję lidera, osiągając imponującą średnią 405,1 Mb/s. To wynik znacząco przewyższający konkurencję. Drugie miejsce zajął Orange z wynikiem 360,2 Mb/s, a za nim uplasowali się Play (206,9 Mb/s) oraz Plus (130,1 Mb/s). T-Mobile okazał się również najszybszy pod względem wysyłania danych w 5G, osiągając 60,9 Mb/s. Najniższa średnia wartość parametru PING była w Orange19,3 ms.

Dalsza część tekstu pod wideo
Operator Pobieranie
danych
Wysyłanie
danych
PING Liczba
pomiarów
Orange 360,2 Mb/s 59,0 Mb/s 19,3 ms 48 857
Play 206,9 Mb/s 51,3 Mb/s 21,4 ms 51 666
Plus 130,1 Mb/s 28,9 Mb/s 26,7 ms 29 620
T-Mobile 405,1 Mb/s 60,9 Mb/s 22,2 ms 25 407
Pokaż więcej

W 4G LTE również najszybsze pobieranie w T-Mobile

W starszej, ale wciąż powszechnie używanej technologii 4G LTE, T-Mobile również wykazał się najwyższą średnią szybkością pobierania danych, osiągając 56,0 Mb/s. W kategorii wysyłania danych w liderem okazał się Play z wynikiem 22,8 Mb/s. Pod względem najniższych opóźnień prym ponownie wiódł Orange z wynikiem 28,2 ms.

Operator Pobieranie
danych
Wysyłanie
danych
PING Liczba
pomiarów
Orange 42,5 Mb/s 20,5 Mb/s 28,2 ms 84 905
Play 42,8 Mb/s 22,8 Mb/s 28,5 ms 89 270
Plus 39,8 Mb/s 18,3 Mb/s 39,0 ms 48 300
T-Mobile 56,0 Mb/s 22,0 Mb/s 30,0 ms 49 961
Pokaż więcej

Jak podsumowują analitycy serwisu RFBenchmark, mimo obserwowanej stabilizacji na rynku usług mobilnych, wciąż widoczne są istotne różnice w kluczowych parametrach jakościowych oferowanych przez poszczególnych operatorów. Rosnące znaczenie technologii 5G w codziennym korzystaniu z Internetu mobilnego oraz wysoka aktywność pomiarowa użytkowników w całym kraju jednoznacznie wskazują, że jakość sieci pozostaje jednym z najważniejszych czynników wpływających na ogólne doświadczenie i satysfakcję klientów.