Huawei niczym feniks. Marka powraca do potęgi

Huawei ma powody do dumy. Marka notuje duże wzrosty na najważniejszym dla siebie rynku. Pojawił się tam prawdziwy chiński feniks.

Michał Świech (Isand)
1
Udostępnij na fb
Udostępnij na X
Huawei niczym feniks. Marka powraca do potęgi

Huawei nie ma łatwego życia w segmencie smartfonów. Po odcięciu od usług Google (zapewne na stałe) i od układów 5G (tu nie na stale, ale na długie lata) sytuacja nie jest kolorowa. Nawet sprzedaż w Chinach nie jest oczywista, to przecież ojczyzna 5G. Jak tam oferować telefon tylko z 4G? Nic dziwnego, że firma przeniosła się na inne rynki.

Dalsza część tekstu pod wideo

Huawei ma powód do dumy. Wzrost o 41%

Teraz Huawei jednak ma powody do dumy. W pierwszym kwartale 2023 marka zwiększyła sprzedaż aż o 41% w porównaniu do pierwszego kwartału 2022. Tym samym Huawei zwiększył udział w chińskim rynku z 6,2% do 9,2%. Tym samym Huawei ma szóste miejsce na tamtejszym rynku. Siódmy jest Realme (spadek z 2,6% na 1,9%).

A kto wygrywa? Apple. Jedyny niechiński producent w zestawieniu urósł z 17,9% do 19,9%. Z 18% na 18,3% urósł też Oppo. Z 19,7% na 17,7% spadł Vivo, a Honor z 16,9% na 14,6%. Xiaomi również zanotował spadek: z 14,9% na 13,6%.

Co stoi za skokowym wzrostem Huaweia, kiedy reszta spada, a rynek się zmniejszył? Po pierwsze bardzo dobra sprzedaż najnowszych flagowców. Huawei w Chinach ma też bardzo istotną grupę lojalnych klientów, którzy kupią Huaweia i tylko Huaweia.