Play chwali się wynikami osiągniętymi w historycznym dla operatora 2023 roku. Przychody grupy wzrosły o 10% ro do roku, wzrosła również liczba klientów mobilnych oraz liczba użytkowników usług Internetu i telewizji. Nastąpiła też pełna integracja Fioletowych z UPC.
Grupa Play zakończyła 2023 rok z przychodami w wysokości 9,8 mld zł. To o 10% więcej niż rok wcześniej. Z tej kwoty prawie połowa to przychody z usług mobilnych, które osiągnęły wartość 4,6 mld zł, o 6% więcej niż w 2022 roku. Jeszcze lepiej poszło usługom dla domu, które wygenerowały w minionym roku przychody aż o 40% wyższe niż rok wcześniej, wzrastając do ponad 1,9 mld zł. Zysk przed odsetkami, opodatkowaniem i amortyzacją (EBITDAaL) w całym roku wyniósł 3,7 mld zł i pozostał na stabilnym poziomie pomimo czynników takich jak zawarcie umowy o świadczenie usług z Polskim Światłowodem Otwartym (PŚO) oraz koszty energii.
Na koniec 2023 roku Play miał 13,1 mln aktywnych klientów mobilnych. To o 336 tys. więcej (2,6%) niż rok wcześniej. Fioletowy operator miał również ponad 2 mln abonentów usług dla domu (+6,3% rok do roku), czyli Internetu i telewizji. Średni przychód na użytkownika usług mobilnych (ARPU) wzrósł przez rok o 1,9% do 29,8 zł.
W sierpniu 2023 roku zakończył się trwający 15 miesięcy proces integracji Play z UPC. Inne działania, na które operator zwraca uwagę, to:
Zobacz: Play postawił nowe stacje bazowe. Najwięcej w jednym regionie
Zobacz: Play z nową ofertą na 5G. Tani abonament i smartfony od 1 zł na start
Rok 2023 był dla Play czasem transformacji strukturalnej i odważnych decyzji biznesowych – zaowocowało to solidnymi wynikami i znaczącymi dokonaniami, z których jesteśmy niezwykle dumni. Dzięki połączeniu z UPC i ogromnym inwestycjom w infrastrukturę, w tym stworzeniu otwartego modelu dostępu do naszej sieci stacjonarnej, umocniliśmy naszą pozycję rynkową. W konsekwencji, patrzymy z optymizmem w przyszłość, ponieważ przed nami dalszy wzrost i rozwój biznesu.
Nasz model biznesowy nadal opiera się na efektywności kosztowej, elastyczności i innowacyjności. Dzięki temu możemy oferować usługi z konkurencyjnym stosunkiem jakości do ceny, które klienci chętnie wybierają – nie tylko w zakresie usług mobilnych, ale także rozwiązań dla domu i biznesu. Nasza misja: gwarantować klientom wolność wyboru, na jaką zasługują w zakresie usług cyfrowych, niezbędnych w życiu prywatnym i zawodowym – nie zmienia się.
– powiedział Jean Marc Harion, CEO Play
Na koniec infografika podsumowująca 2023 rok w Play.
Zobacz: Orange Polska podaje wyniki za 2023 rok. Stabilny rozwój i wzrosty
Zobacz: T-Mobile w 2023 roku. Więcej klientów, rosnące przychody, koniec 3G i przyspieszenie 5G
Źródło zdjęć: Lech Okoń / Telepolis.pl
Źródło tekstu: Play