Orange Polska w 1Q 2024 r. Spadek przychodów i zysku, wzrost liczby klientów

Orange Polska podał najnowsze wyniki operacyjne i finansowe za pierwszy kwartał 2024 roku. Operator zanotował spadek przychodów oraz spadek zysku netto, ale szczyci się zwiększoną bazą klientów.

Mieszko Zagańczyk (Mieszko)
1
Udostępnij na fb
Udostępnij na X
Orange Polska w 1Q 2024 r. Spadek przychodów i zysku, wzrost liczby klientów

Na koniec pierwszego kwartału 2024 r. Orange Polska odnotował spadek przychodów o 1,8% rok do roku, choć jednocześnie osiągnął dobre wyniki w kluczowych usługach telekomunikacyjnych, a przychody wzrosły w nich o ponad 4%. Miał jednak spadki w usługach IT i integracyjnych oraz odsprzedaży energii. 

Dalsza część tekstu pod wideo

Za nami dobry początek roku. Dzięki inwestycjom w rozwój i jakość naszej sieci klienci zyskali dostęp do najnowocześniejszych technologii. Usługi 5G, pozwalające korzystać z mobilnego internetu o prędkości nawet ponad 1 Gb/s, uruchomiliśmy już na ok. 1400 stacjach bazowych, w ponad 160 miastach i miejscowościach. Zaoferowaliśmy też ultraszybki światłowód o prędkości do 8 Gb/s, odpowiadający na potrzeby najbardziej wymagających użytkowników. Co dziesiąty klient Orange Światłowodu korzysta już z opcji prędkości do 1  Gb/s. Podpisaliśmy także umowy na realizację inwestycji ze wsparciem środków UE, by wesprzeć budowę nowoczesnej infrastruktury na terenach, gdzie brakuje dostępu do szybkiego internetu

 – mówi Liudmila Climoc, prezeska Orange Polska.

Przybywa dostępów szerokopasmowych i klientów mobilnych

W pierwszym kwartale br. przybyło 45 tys. użytkowników Orange Światłowodu, a łączna ich liczba wzrosła rok do roku o ponad 14%. Na rynku detalicznym Orange może się pochwalić liczbą 2,827 mln dostępów szerokopasmowych, z tego na łącza światłowodowe przypada 1,394 mln. W zasięgu znajduje się 8,2 mln domów i mieszkań w całym kraju. Tylko w pierwszych trzech miesiącach roku zasięg zwiększył się o ponad 230 tys. gospodarstw domowych. 

W usługach mobilnych w pierwszym kwartale br. przybyło 48 tys. użytkowników abonamentowych usług głosowych, a ich łączna liczba wzrosła o 3% rok do roku. Na koniec marca 2024 r. Orange miał 17,706 mln kart SIM (+5,2% r/r), z tego 13,298 mln w abonamencie, przy czym 8,989 mln to komórkowe usługi głosowe (+2,6% r/r). Kart SIM w pre-paid było na koniec kwartału 4,409 mln – w skali roku operator zanotował spadek o 8,1%. Jak jednak zaznacza Orange, był to najniższy spadek na przestrzeni kilku ostatnich kwartałów.

Orange Polska w 1Q 2024 r. Spadek przychodów i zysku, wzrost liczby klientów

Z rozwiązań konwergentnych korzysta już 1,718 mln klientów, co oznacza wzrost o 4,8% rok do roku. Tylko w pierwszym kwartale przybyło 18 tys. użytkowników pakietów łączących usługi stacjonarne i mobilne. 

Orange zarabia na usługach telekomunikacyjnych

Orange Polska osiągnął dobre wyniki z kluczowych usług telekomunikacyjnych – przychody wzrosły o 4,2% rok do roku. Dzięki popytowi na urządzenia 5G, o 3% rok do roku wzrosły przychody ze sprzedaży sprzętu. 

Z drugiej strony, w usługach IT/IS widoczne było cykliczne spowolnienie. Operator tłumaczy to ogólną sytuacją na rynku IT, a także niższym popytem ze strony sektora publicznego. Niższe były także przychody z odsprzedaży energii, spowodowane spadkiem cen energii na rynku. To wszystko przełożyło się na łączne przychody firmy: niższe o 1,8% w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku. 

Orange Polska w 1Q 2024 r. Spadek przychodów i zysku, wzrost liczby klientów

W sumie przychody w 1 kw. 2024 roku wyniosły 3,081 mld zł i w ujęciu rocznym zmniejszyły się o 58 mln zł. Zysk netto za 1 kw. 2024 roku wyniósł 227 mln zł i w porównaniu z analogicznym okresem 2023 roku zmniejszył się o 16%.

Orange Polska w 1Q 2024 r. Spadek przychodów i zysku, wzrost liczby klientów

Rentowność operacyjna EBITDAaL wzrosła o prawie 5%. Na ten wynik wpłynęły dobre wyniki w głównych usługach telekomunikacyjnych, niższa presja ze strony kosztów energii oraz korzyści z naszych inicjatyw efektywnościowych. 

Orange Polska przekonuje, że podtrzymuje całoroczne cele i jest na dobrej drodze do realizacji wszystkich ambicji strategii .Grow.